Reklama
Rozwiń
Reklama

#RZECZoBIZNESIE: Wilhelm Rożewski: Ludzie mogą sią obawiać autonomicznych ciężarówek

W Polsce brakuje ok. 100 tys. kierowców ciężarówek. Wyeliminowanie, przynajmniej w jakiejś części, konieczności zatrudniania kierowcy, to są również wymierne korzyści w postaci oszczędności na pracy samochodu – mówi Wilhelm Rożewski, dyrektor marketingu Volvo Trucks, gość programu Pawła Rożyńskiego.

Aktualizacja: 27.09.2017 15:03 Publikacja: 27.09.2017 14:38

#RZECZoBIZNESIE: Wilhelm Rożewski: Ludzie mogą sią obawiać autonomicznych ciężarówek

Foto: tv.rp.pl

Nie jest zbyt głośno o autonomicznych samochodach ciężarowych.

Jednak prace nad nimi jak najbardziej trwają, i to już od wielu lat. W 2016 r. mieliśmy dość spektakularny przejazd kolumny samochodów 12 ciężarówek, które poruszały się półautomatycznie w konwoju. Pierwsza ciężarówka była prowadzona przez kierowcę, a pozostałe, połączone poprzez sieć Wi-Fi, komunikowały się z pierwszym pojazdem i naśladowały manewry.

Pozostało jeszcze 91% artykułu

RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskasz dodatkowo pełny dostęp do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie otrzymasz dostęp do NYT: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Biznes
Norweski fundusz kontra Elon Musk. Czy miliarder dostanie 1 bln dolarów?
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Biznes
Chińskie auta szturmują Polskę, mniej rosyjskiej ropy i tańszy prąd w Niemczech
Biznes
Niemcy chcą embarga na stal z Rosji. To cios w koncerny oligarchów Kremla
Biznes
Awaria sieci Play. Klienci nie mogą wykonywać połączeń
Materiał Promocyjny
Osiedle Zdrój – zielona inwestycja w sercu Milanówka i… Polski
Biznes
Koniec turystycznego biznesu z Rosją. Republiki bałtyckie zamykają granice
Reklama
Reklama