#RZECZoBIZNESIE: Wilhelm Rożewski: Ludzie mogą sią obawiać autonomicznych ciężarówek

W Polsce brakuje ok. 100 tys. kierowców ciężarówek. Wyeliminowanie, przynajmniej w jakiejś części, konieczności zatrudniania kierowcy, to są również wymierne korzyści w postaci oszczędności na pracy samochodu – mówi Wilhelm Rożewski, dyrektor marketingu Volvo Trucks, gość programu Pawła Rożyńskiego.

Aktualizacja: 27.09.2017 15:03 Publikacja: 27.09.2017 14:38

#RZECZoBIZNESIE: Wilhelm Rożewski: Ludzie mogą sią obawiać autonomicznych ciężarówek

Foto: tv.rp.pl

Nie jest zbyt głośno o autonomicznych samochodach ciężarowych.

Jednak prace nad nimi jak najbardziej trwają, i to już od wielu lat. W 2016 r. mieliśmy dość spektakularny przejazd kolumny samochodów 12 ciężarówek, które poruszały się półautomatycznie w konwoju. Pierwsza ciężarówka była prowadzona przez kierowcę, a pozostałe, połączone poprzez sieć Wi-Fi, komunikowały się z pierwszym pojazdem i naśladowały manewry.

Pozostało jeszcze 91% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Reklama
Biznes
Trump straszy UE, Ryanair wraca do Modlina, KE planuje nowe podatki
Biznes
Będzie drastyczna unijna podwyżka akcyzy na papierosy? Okoniem staje Szwecja
Biznes
Cenny ręcznik z Wimbledonu. Iga Świątek rozsławiła nie tylko kluski z truskawkami
Biznes
Polskie start-upy bez pieniędzy, odbudowa Ukrainy i współpraca Paryża z Londynem
Biznes
Pepco więcej sprzedaje i rusza ze skupem akcji
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama