Reklama

#RZECZoBIZNESIE: Wilhelm Rożewski: Ludzie mogą sią obawiać autonomicznych ciężarówek

W Polsce brakuje ok. 100 tys. kierowców ciężarówek. Wyeliminowanie, przynajmniej w jakiejś części, konieczności zatrudniania kierowcy, to są również wymierne korzyści w postaci oszczędności na pracy samochodu – mówi Wilhelm Rożewski, dyrektor marketingu Volvo Trucks, gość programu Pawła Rożyńskiego.

Aktualizacja: 27.09.2017 15:03 Publikacja: 27.09.2017 14:38

#RZECZoBIZNESIE: Wilhelm Rożewski: Ludzie mogą sią obawiać autonomicznych ciężarówek

Foto: tv.rp.pl

Nie jest zbyt głośno o autonomicznych samochodach ciężarowych.

Jednak prace nad nimi jak najbardziej trwają, i to już od wielu lat. W 2016 r. mieliśmy dość spektakularny przejazd kolumny samochodów 12 ciężarówek, które poruszały się półautomatycznie w konwoju. Pierwsza ciężarówka była prowadzona przez kierowcę, a pozostałe, połączone poprzez sieć Wi-Fi, komunikowały się z pierwszym pojazdem i naśladowały manewry.

Pozostało jeszcze 91% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Biznes
System kaucyjny w pytaniach i odpowiedziach. Wyjaśniamy, jak to działa
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Biznes
Zmiany we władzach Elektrimu. Wieloletnia menedżerka zamiast Zygmunta Solorza
Materiał Partnera
Jak Veolia dekarbonizuje polskie ciepło
Biznes
Rekord na kolei i czeska konkurencja, rząd Francji ocalał, atak na CCC
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Biznes
Oligarcha stracił superjacht. Złoty fortepian odpłynął w siną dal
Materiał Promocyjny
Transformacja energetyczna: Były pytania, czas na odpowiedzi
Reklama
Reklama