Tylko 9 zł z Płatnościami powtarzalnymi
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Aktualizacja: 30.10.2017 20:34 Publikacja: 30.10.2017 21:30
<Do kosztów eksploatacji aut wliczana jest nie tylko wartość końcowa uzyskana przy odsprzedaży auta, ale także paliwo, serwis, ubezpieczenie czy wymiana opon
Foto: materiały prasowe
Koszty firmowych aut są określane angielskojęzycznym skrótem TCO (Total cost of ownership). Jest to suma wszystkich kosztów utrzymania parku pojazdów, a w ich skład przede wszystkim wchodzą: finansowanie zakupu, wydatki na paliwo, serwis i ubezpieczenie.
Największą pozycją wśród kosztów jest utrata wartości samochodu, czyli różnica między ceną nowego i używanego auta. – Często popełnianym błędem, szczególnie w przypadku finansowania ze środków własnych lub w leasingu z wykupem na poziomie 1 proc., jest koncentrowanie się na cenie zakupu i pomijanie ceny, za którą sprzedamy samochód na rynku wtórnym po okresie eksploatacji – zauważa dyrektor zarządzający Volkswagen Leasing GmbH Oddział w Polsce Daniel Trzaskowski. – Dobrze oszacowana wartość końcowa (czyli inaczej: rezydualna) jest elementem, który kształtuje wartość TCO. Koszty utraty wartości samochodu należy brać pod uwagę nawet wtedy, gdy flota samochodowa firmy jest finansowana za gotówkę – mówi Trzaskowski.
Amerykańscy farmerzy, a także branża hotelarska i rekreacyjna mają dość przeprowadzanych przez administrację Don...
Rafał Dutkiewicz, były prezydent Wrocławia, złożył rezygnację z funkcji prezesa organizacji przedsiębiorstw. Wyb...
ORLEN wyda rekordową kwotę 20 mln zł na wsparcie państwowych i ochotniczych jednostek straży pożarnej w całej Po...
Nad Wisłą może powstać tzw. Gigafabryka AI. Rząd ogłosił właśnie, że zgłosi Brukseli chęć dołączenia naszego kra...
Europejski Bank Inwestycyjny zwiększył do 3 mld euro pulę kredytów dla europejskich producentów sprzętu wojskowe...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas