Nissan będący od dawna na drugim planie w tym kraju i Dongfeng Group ogłosiły, ze chcą zwiększyć produkcję samochodów z 1,5 mln w 2017 r. do 2,8 mln rocznie do 2022 r. Japończycy zamierzają zrealizować ten cel strategią „Triple One" skupiając się na autach elektrycznych i na taniej chińskiej marce Venucia. Oczekuje wzrostu popytu w obu tych segmentach rynku. ponadto zwiększy sprzedaż pojazdów dostawczych i ciężarówek.
Od niemal 20 laty na chińskim rynku dominują GM i Volkswagen, każdy z nich sprzedał w 2017 r. 4 mln pojazdów. Nissan obok Toyoty, Forda i Hondy został daleko w tyle, każda z tych firma sprzedawała po milionie. — Nastawiamy się na wyjście z grupy drugiego rzutu i stanie się jednym z 3 największych producentów w Chinach — powiedział szef Nissana w tym kraju, Jun Seki — Jeśli byśmy tego nie zrobili, to zostalibyśmy w tyle i nie udałoby się nam zwiększyć inaczej udziału rynkowego.