Reklama

iPady schodzą jak ciepłe bułeczki

Apple znowu stworzył gadżet, na którego jest więcej chętnych, niż firma jest w stanie wyprodukować

Publikacja: 29.03.2010 20:42

Steve Jobs, założyciel firmy Apple przedstawia swoje nowe dziecko - iPada

Steve Jobs, założyciel firmy Apple przedstawia swoje nowe dziecko - iPada

Foto: Bloomberg

Oficjalna premiera nowego gadżetu Apple'a odbędzie się w najbliższą sobotę. Już od 12 marca internauci mogli jednak składać zamówienia przez Internet. Liczba zamówień jest tak duża, że od soboty Apple wprowadził kolejny termin odbioru – klienci kupujący teraz iPada mogą liczyć na dostawę dopiero 12 kwietnia.

W terminie wymarzony gadżet dostaną tylko ci, którzy zamówili zabawkę z wyprzedzeniem. Jak donosi portal Wired.com, na Twitterze przybywa wiadomości od fanów chwalących się, że dostali e-maile z informacją o numerze paczki, dzięki któremu mogą śledzić, gdzie jest ich upragniona przesyłka.

[wyimek][b]2300 zł[/b] ma kosztować iPad w Polsce, wynika z nieoficjalnych cenników[/wyimek]

Jak podaje CNN, najnowsze szacunki pokazują, że internauci w ciągu dwóch tygodni zamówili już prawie ćwierć miliona iPadów, wydając na nie średnio 640 dolarów. Przed 3 kwietnia liczba ta może wzrosnąć do 280 – 300 tysięcy sztuk. W sumie kosztować to będzie nabywców 180 mln dolarów.

Amerykanie kupują nowy gadżet prawie jak kota w worku. Ponieważ nie doszło jeszcze do jego premiery, potencjalni klienci nie mieli więc możliwości zobaczenia w salonie, jak iPad naprawdę wygląda i działa.

Reklama
Reklama

Według badań opinii, które przytacza "The Wall Street Journal", zakupem iPada zainteresowana jest prawie jedna trzecia z ankietowanych osób w wieku od 18 do 34 lat. Szacuje się, że w dniu premiery – łącznie z urządzeniami oferowanymi w salonie – liczba sprzedanych iPadów może sięgnąć nawet miliona sztuk.

Tablet z jabłkiem o dotykowym ekranie może służyć do wysyłania i odbierania e-maili, gier, surfowania po Internecie, słuchania muzyki, oglądania filmów oraz czytania książek i gazet. W zależności od technologii łączenia się z Internetem i wielkości pamięci kosztuje od 499 do 829 dolarów (w Polsce najprawdopodobniej od ok. 2300 zł do 3500 zł).

Według ekspertów wysoka cena może odstraszyć wielu potencjalnych klientów i Apple będzie musiał ją obniżyć.

[i]Jacek Przybylski z Waszyngtonu[/i]

Oficjalna premiera nowego gadżetu Apple'a odbędzie się w najbliższą sobotę. Już od 12 marca internauci mogli jednak składać zamówienia przez Internet. Liczba zamówień jest tak duża, że od soboty Apple wprowadził kolejny termin odbioru – klienci kupujący teraz iPada mogą liczyć na dostawę dopiero 12 kwietnia.

W terminie wymarzony gadżet dostaną tylko ci, którzy zamówili zabawkę z wyprzedzeniem. Jak donosi portal Wired.com, na Twitterze przybywa wiadomości od fanów chwalących się, że dostali e-maile z informacją o numerze paczki, dzięki któremu mogą śledzić, gdzie jest ich upragniona przesyłka.

Reklama
Biznes
Microsoft wycofuje chińskich inżynierów z obsługi Pentagonu
Biznes
Putin zamyka Rosjan w Rosji. Wracają czasy komunistycznej izolacji
Biznes
Największy kawałek Czerwonej Planety sprzedany. Tajemniczy nabywca
Biznes
Traktat Niemcy–Wielka Brytania, ofensywa drogowa, rosyjskie banki na krawędzi
Materiał Promocyjny
Sprzedaż motocykli mocno się rozpędza
Biznes
Jacek Oko: ważne było rozmawiać i utrzymać kierunek regulacji
Reklama
Reklama