ACP Pharma jednak nie przejmie Multi Pharme

Pomimo zgody UOKiK nie dojdzie do fuzji dwóch hurtowni leków

Publikacja: 12.08.2008 03:23

Wiadomość o fiasku fuzji firmy potwierdziły wczoraj oficjalnym komunikatem. Informują w nim o zakończeniu negocjacji w sprawie dalszej współpracy w ramach jednej grupy.

„Jednocześnie – zgodnie z naszą strategią rozwoju – jeżeli pojawią się atrakcyjne możliwości inwestycyjne, z pewnością będziemy starali się aktywnie w nich uczestniczyć” – napisał w komunikacie Janusz Pietruszka, prezes ACP Pharma (dawne Orfe).

200 mln zł wyniosły ubiegłoroczne obroty Multi Pharme. Spółka wykazała ok. 1,7 mln zł zysku

Jak dowiedziała się „Rz” ze źródeł zbliżonych do rozmów, targu nie dobito, bo na samym finiszu przedłużających się rozmów w Multi Pharme pojawił się konkurencyjny gracz z korzystniejszą cenowo propozycją. Irena Dobrakowska, prezes Multi Pharme, jednak zaprzecza:

– Po tym, jak akcjonariusze wybrali ACP Pharma na przyszłego inwestora, nie rozmawialiśmy z nikim innym – mówi „Rz”. – Przyczyną zakończenia negocjacji była niemożność porozumienia się w kilku kwestiach.

Prezes Multi Pharme nie wyklucza, że spółka jeszcze w tym roku znajdzie inwestora. – Nie narzekaliśmy dotąd na brak zainteresowania ze strony dużych dystrybutorów – dodaje Irena Dobrakowska.

Jedna z ostatnich hurtowni aptekarskich z dawnej grupy Apofarm, która jeszcze nie została sprzedana, ma 1 proc. udziałów w polskim rynku dystrybucji leków. Działa w północno-wschodniej Polsce. W ubiegłym roku o jej przejęcie starały się spółki Torfarm i Farmacol, a także Prosper. Właścicielem ACP Pharma jest holenderska grupa OPG.

Biznes
Rekordowe wydatki Kremla na propagandę za granicą. Czy Polska jest od niej wolna?
Biznes
Polskie firmy nadrabiają dystans w cyfryzacji
Biznes
Rafako i Huta Częstochowa. Będą razem produkować dla wojska?
Materiał Promocyjny
Dlaczego Polacy boją się założenia firmy?
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Biznes
Ogromna inwestycja Microsoftu w Europie. Koncern składa obietnicę
Materiał Partnera
Polska ma ogromny potencjał jeśli chodzi o samochody elektryczne