Nowy produkt PepsciCo pojawi się w sklepach jeszcze w tym miesiącu. Jeden z największych producentów napojów na świecie chce zdążyć przed sezonem, który na polskim rynku wody zazwyczaj rozpoczyna się w maju. Po nieudanej próbie zdobycia naszego rynku wodą Świtezianka oraz globalną marką Aqua Minerale firma zdecydowała się na wprowadzenie marki, której nazwa nawiązuje do natury i gór. Na razie nie zdradza, jakie udziały rynkowe chciałaby zdobyć dla swojej wody, której pojawienie się na rynku będzie wpierać reklamami w mediach oraz program promocyjny dla konsumentów.
Wprowadzając Górską Naturę PepsiCo naśladuje producentów, którym udało się odnieść sukces na rynku, np. lidera Żywca Zdroju produkowanego przez koncern Danone.
– Historia pokazała, że w Polsce nie przyjmują się globalne marki wody oraz te, których nazwy nie nawiązują do miejsca pochodzenia – mówi Paweł Zieliński, współwłaściciel firmy GFT Goldfruct produkującej Kingę Pienińską.
Lekcję na polskim rynku wody odrobił już największy konkurent PepsiCo na światowym rynku napojów. Kilka lat temu koncern Coca – Cola wycofał z Polski popularną w innych krajach Bonaquę i skoncentrował się na promocji Kropli Beskidu. Po czterech latach od wprowadzenia tej marki jest czwartym graczem na polskim rynku wody.
Coca – Cola nie komentuje planów swojego konkurenta. – Na rynku zawsze jest miejsce na nową markę, jeśli firma ma odpowiednią propozycję dla konsumentów – mówi Iwona Jacaszek, dyrektor ds. korporacyjnych Coca – Cola HBC Polska.