W całym 2011 r. zysk netto grupy wzrósł do 268,2 mln zł, czyli niemal dwukrotnie w porównaniu z 139,1 mln zł uzyskanymi rok wcześniej. Obroty powiększyły się o 20 proc., do 2,492 mld zł. – W tym roku stawiamy sobie zadanie wzrostu przychodów i zysku netto – przyznaje Dariusz Pachla, wiceprezes LPP. Prognoza finansowa nie została jednak podana. Zarząd grupy odzieżowej chce w tym roku przyspieszyć tempo rozwoju sieci handlowej. Planuje otworzyć ponad 160 sklepów (na koniec minionego roku było ich 892). Powierzchnia handlowa LPP zwiększy się, licząc rok do roku, o 21 proc. To ponad dwa razy więcej niż 9 proc. uzyskane w 2011 r. Wiosną przyszłego roku LPP wprowadzi na rynek nową, piątą markę.
150 mln zł zainwestuje w tym roku spółka w otwieranie nowych placówek handlowych
Ponad połowa przyrostu sieci w tym roku będzie realizowana na rynkach wschodnich, w tym głównie w Rosji, oraz w mniejszym stopniu na Ukrainie. – Warto inwestować w Rosji, co potwierdzają osiągane przez nas tam wyniki – tłumaczy Pachla. Wartość inwestycji w rozwój sieci ma sięgnąć 150 mln zł. Prawdopodobnie wypłacona zostanie też dywidenda. – Chciałbym, żeby było to nie mniej niż rok temu (76,86 zł na akcję – red.) – mówi Pachla.