Belvedere wprowadzi na rynek ekskluzywną wódkę

Debiut nowej marki producenta Krupniku i Sobieskiego planowany jest na jesień tego roku – dowiedziała się „Rz”

Publikacja: 24.03.2012 00:50

– Tym razem będzie to wódka z najwyższej półki cenowej, której nie mamy w swojej ofercie – zapowiada Krzysztof Tryliński, prezes grupy Belvedere, trzeciego gracza na polskim rynku wódki. Dodaje, że kolejna marka powstaje przede wszystkim z myślą o zagranicy. – Wódki top premium sprzedają się najlepiej w Azji, m.in. w Hongkongu i na Tajwanie, a także w Kanadzie i Stanach Zjednoczonych – wyjaśnia Tryliński.

W tym ostatnim kraju – drugim po Rosji rynku wódki na świecie – za 0,75-litrową butelkę najdroższych trunków trzeba zapłacić średnio ponad 25 dol. (niemal 80 zł). To prawie dwa razy więcej niż za reklamowanego przez aktora Bruce'a Willisa Sobieskiego. Belvedere sprzedaje tam swoją markę od pięciu lat, a od ubiegłego roku Stany Zjednoczone są jej największym rynkiem zbytu.

Na razie najmłodszym dzieckiem Belvedere jest wódka Krupnik. Pod koniec 2011 r., niespełna dwa lata po debiucie, zajęła pierwsze miejsce na krajowym rynku.

Krupnik należy do grupy wódek mainstream, czyli ze średniej półki cenowej. Na marki te, kosztujące nieco ponad 20 zł za 0,5 l, przypada ponad 60 proc. całego rynku. W ubiegłym roku – w czasie gdy łączna sprzedaż wódki skurczyła się o 3,5 proc. – popyt na nie zwiększył się o 7 proc.

Wódki top premium są u nas znacznie mniej popularne (ich udziały są ponad 10 razy mniejsze od tych mainstream), a dodatkowo w 2011 r. ich sprzedaż zmalała o ponad 9 proc.

– Z powodu pogorszenia się sytuacji gospodarczej część konsumentów przerzuciła się na wódki ze średniej półki cenowej – mówi Grzegorz Chojnacki, przewodniczący rady nadzorczej Polmosu Bielsko-Biała. – Ponadto większość segmentu top premium przypada na importowane Finlandię i Absoluta, które nie są już tak atrakcyjne dla polskiego konsumenta jak kilka lat temu. W ich miejsce coraz chętniej kupowana jest whisky – dodaje.

– Tym razem będzie to wódka z najwyższej półki cenowej, której nie mamy w swojej ofercie – zapowiada Krzysztof Tryliński, prezes grupy Belvedere, trzeciego gracza na polskim rynku wódki. Dodaje, że kolejna marka powstaje przede wszystkim z myślą o zagranicy. – Wódki top premium sprzedają się najlepiej w Azji, m.in. w Hongkongu i na Tajwanie, a także w Kanadzie i Stanach Zjednoczonych – wyjaśnia Tryliński.

W tym ostatnim kraju – drugim po Rosji rynku wódki na świecie – za 0,75-litrową butelkę najdroższych trunków trzeba zapłacić średnio ponad 25 dol. (niemal 80 zł). To prawie dwa razy więcej niż za reklamowanego przez aktora Bruce'a Willisa Sobieskiego. Belvedere sprzedaje tam swoją markę od pięciu lat, a od ubiegłego roku Stany Zjednoczone są jej największym rynkiem zbytu.

Biznes
Rekordowa liczba bankructw dużych firm na świecie
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
Święta spędzane w Polsce coraz popularniejsze wśród zagranicznych turystów
Biznes
Ministerstwo obrony wyda ponad 100 mln euro na modernizację samolotów transportowych
Biznes
CD Projekt odsłania karty. Wiemy, o czym będzie czwarty „Wiedźmin”
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Biznes
Jest porozumienie płacowe w Poczcie Polskiej. Pracownicy dostaną podwyżki