Rośnie sprzedaż Polmosu Bielsko-Biała

Kończący się kwartał był udany dla producenta Extra Żytniej. W całym 2012 roku jego przychody mają urosnąć o niemal 50 proc.

Publikacja: 27.03.2012 03:58

Rynek się kurczy

Rynek się kurczy

Foto: Rzeczpospolita

– W pierwszym kwartale tego roku nasza sprzedaż będzie ponad dwa razy większa niż w podobnym okresie rok wcześniej – mówi „Rz" Grzegorz Chojnacki, przewodniczący rady nadzorczej Polmosu Bielsko-Biała. – Tak dobry wynik zawdzięczamy przede wszystkim wódkom smakowym pod markami Bielska i Beskidzka, które wprowadziliśmy na rynek pod koniec ubiegłego roku, oraz rozwojowi dystrybucji likieru Advocat – dodaje.

We wrześniu 2011 r. 85 proc. udziałów Polmosu Bielsko-Biała  za niemal 20 mln zł kupiła od Skarbu Państwa spółka pracownicza. Pieniądze wyłożył szwajcarski fundusz private equity Amidel. On także sfinansuje ofensywę bielskiej wytwórni wódki na polskim rynku wódki wartym niespełna 10 mld zł.

Polmos Bielsko-Biała nie zamierza jednak poprzestać na cieszących się coraz większą popularnością wódkach smakowych. – Będziemy rozwijać sprzedaż Extra Żytniej, naszej flagowej marki, która ma niewykorzystany potencjał – zapowiada Grzegorz Chojnacki. – Na początku kwietnia wprowadzimy natomiast na rynek nową wódkę czystą o nazwie Pszeniczna – dodaje szef rady nadzorczej.

Inwestycje w marki i zwiększenie mocy produkcyjnych o 40 proc. mają sprawić, że na koniec tego roku udziały rynkowe Polmosu Bielsko-Biała przekroczą 3 proc. i będą dwa razy większe niż na koniec 2011 roku.

– Rok 2012 chcemy zakończyć przychodami na poziomie ok. 300 mln zł oraz zyskiem – zapowiada Grzegorz Chojnacki.

W 2010 roku przychody producenta Extra Żytniej wyniosły 194 mln złotych. W 2011 r. były na poziomie ok. 200 mln złotych.

Barierą dla odbudowy pozycji rynkowej Polmosu Bielsko-Biała – osłabionej trwającym kilka lat procesem prywatyzacji – może być trudna sytuacja na polskim rynku wódki. Według firmy badawczej Nielsen jego wielkość zmalała w ubiegłym roku o ponad 3 proc., a wartość o ok. 4 proc.

– W pierwszym kwartale tego roku nasza sprzedaż będzie ponad dwa razy większa niż w podobnym okresie rok wcześniej – mówi „Rz" Grzegorz Chojnacki, przewodniczący rady nadzorczej Polmosu Bielsko-Biała. – Tak dobry wynik zawdzięczamy przede wszystkim wódkom smakowym pod markami Bielska i Beskidzka, które wprowadziliśmy na rynek pod koniec ubiegłego roku, oraz rozwojowi dystrybucji likieru Advocat – dodaje.

We wrześniu 2011 r. 85 proc. udziałów Polmosu Bielsko-Biała  za niemal 20 mln zł kupiła od Skarbu Państwa spółka pracownicza. Pieniądze wyłożył szwajcarski fundusz private equity Amidel. On także sfinansuje ofensywę bielskiej wytwórni wódki na polskim rynku wódki wartym niespełna 10 mld zł.

Biznes
Polska kupiła kolejne nowoczesne bezzałogowce w USA i... sprzedaje bezzałogowce obserwacyjne Malezji
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
Stare telefony działają cuda! Dołącz do akcji T-Mobile i Szlachetnej Paczki
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Polski rynek akcji – optymistyczne prognozy na 2025 rok
Biznes
Eksport polskiego uzbrojenia ma być prostszy
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Biznes
Jak skutecznie chronić rynek Unii Europejskiej