Carlsberg zainwestuje 187 mln zł w Sierpcu

Szybki rozwój Carlsberga zmusza go do zwiększania mocy produkcyjnych. Dzięki rozbudowie warzeni w Sierpcu i Brzesku będzie mógł warzyć 8,5 mln hl piwa rocznie

Publikacja: 07.03.2013 14:20

Teraz Carlsberg Polska wytwarza 7 mln hl piwa, co znaczy że sięgnął maksimum, jeżeli chodzi o wykorzystanie mocy produkcyjnych. To zasługa udanego 2012 roku dla firmy. Jako sponsor Euro 2012 zwiększyła sprzedaż w ubiegłym roku o 15 proc. Ten wzrost jest trzy razy szybszy od zanotowanego przez branżę. O 9 proc. sprzedaż Carlsberga urosła nawet w IV kwartale 2012 roku, mimo, że cały rynek piwa odczuł już wówczas skutki stagnacji.

Aby zwiększyć moce do 8,5 mln hl Carlsberg zainwestuje 187 mln zł w Browarze Kasztelan w Sierpcu. - Pierwsze piwo zejdzie z nowych linii w połowie 2014 roku. Do końca przyszłego roku osiągniemy pełne moce nowej inwestycji - zapowiedział w czwartek na konferencji prasowej Tomasz Bławat, prezes Carlsberg Polska.

W marcu tego roku ruszy linia  do butelkowania w Browarze Okocim w Brzesku. Carlsberg wydał na nią 60 mln zł.

Trzeci gracz na polskim rynku piwa liczy na to, że uda się mu odebrać część udziałów konkurentom. Najwięksi z nich to Kompania Piwowarska i Grupa Żywiec.

- Chcielibyśmy zdobyć co najmniej 20 proc. polskiego rynku piwa - mówi Tomasz Bławat. – Zakładamy, że na koniec tego roku zwiększą się do około 19 proc.

Dziś udziały producenta Harnasia i Okocimia sięgają 18 proc. W ciągu roku zwiększyły się o niemal 1 pkt. proc.

Zdaniem Tomasza Bławata w tym roku sprzedaż piwa w Polsce może spaść o 2 proc. Zakłada on, że Carlsberg Polska poprawi swój wynik o 3 – 4 proc.

Na polskim rynku ma pojawić się kolejna globalna marka grupy Carlsberg. Ubiegłorocznym strzałem w dziesiątkę okazał się jabłkowy napój piwny o nazwie Somersby. Marka znana jest wielu krajach, Duńczycy sprzedają pod nią jednak cydr. Firma zakładała, że sprzeda w 2012 r. ok. 30 tys. hl Somersby, a Polacy kupili ponad 90 tys. hl.

W tym roku także Carlsberg zamierza ożywić sprzedaż Okocimia. W ubiegłym roku, mimo powrotu do kampanii promocyjnej z kultową Mariolą, popyt na to piwo utrzymało się na poziomie z 2011 r.

Firma liczy, że marka skorzysta na sponsorowaniu polskiej siatkówki.

Teraz Carlsberg Polska wytwarza 7 mln hl piwa, co znaczy że sięgnął maksimum, jeżeli chodzi o wykorzystanie mocy produkcyjnych. To zasługa udanego 2012 roku dla firmy. Jako sponsor Euro 2012 zwiększyła sprzedaż w ubiegłym roku o 15 proc. Ten wzrost jest trzy razy szybszy od zanotowanego przez branżę. O 9 proc. sprzedaż Carlsberga urosła nawet w IV kwartale 2012 roku, mimo, że cały rynek piwa odczuł już wówczas skutki stagnacji.

Aby zwiększyć moce do 8,5 mln hl Carlsberg zainwestuje 187 mln zł w Browarze Kasztelan w Sierpcu. - Pierwsze piwo zejdzie z nowych linii w połowie 2014 roku. Do końca przyszłego roku osiągniemy pełne moce nowej inwestycji - zapowiedział w czwartek na konferencji prasowej Tomasz Bławat, prezes Carlsberg Polska.

Biznes
Rekordowa liczba bankructw dużych firm na świecie
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
Święta spędzane w Polsce coraz popularniejsze wśród zagranicznych turystów
Biznes
Ministerstwo obrony wyda ponad 100 mln euro na modernizację samolotów transportowych
Biznes
CD Projekt odsłania karty. Wiemy, o czym będzie czwarty „Wiedźmin”
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Biznes
Jest porozumienie płacowe w Poczcie Polskiej. Pracownicy dostaną podwyżki