Carlsberg zainwestuje 187 mln zł w Sierpcu

Szybki rozwój Carlsberga zmusza go do zwiększania mocy produkcyjnych. Dzięki rozbudowie warzeni w Sierpcu i Brzesku będzie mógł warzyć 8,5 mln hl piwa rocznie

Publikacja: 07.03.2013 14:20

Teraz Carlsberg Polska wytwarza 7 mln hl piwa, co znaczy że sięgnął maksimum, jeżeli chodzi o wykorzystanie mocy produkcyjnych. To zasługa udanego 2012 roku dla firmy. Jako sponsor Euro 2012 zwiększyła sprzedaż w ubiegłym roku o 15 proc. Ten wzrost jest trzy razy szybszy od zanotowanego przez branżę. O 9 proc. sprzedaż Carlsberga urosła nawet w IV kwartale 2012 roku, mimo, że cały rynek piwa odczuł już wówczas skutki stagnacji.

Aby zwiększyć moce do 8,5 mln hl Carlsberg zainwestuje 187 mln zł w Browarze Kasztelan w Sierpcu. - Pierwsze piwo zejdzie z nowych linii w połowie 2014 roku. Do końca przyszłego roku osiągniemy pełne moce nowej inwestycji - zapowiedział w czwartek na konferencji prasowej Tomasz Bławat, prezes Carlsberg Polska.

W marcu tego roku ruszy linia  do butelkowania w Browarze Okocim w Brzesku. Carlsberg wydał na nią 60 mln zł.

Trzeci gracz na polskim rynku piwa liczy na to, że uda się mu odebrać część udziałów konkurentom. Najwięksi z nich to Kompania Piwowarska i Grupa Żywiec.

- Chcielibyśmy zdobyć co najmniej 20 proc. polskiego rynku piwa - mówi Tomasz Bławat. – Zakładamy, że na koniec tego roku zwiększą się do około 19 proc.

Dziś udziały producenta Harnasia i Okocimia sięgają 18 proc. W ciągu roku zwiększyły się o niemal 1 pkt. proc.

Zdaniem Tomasza Bławata w tym roku sprzedaż piwa w Polsce może spaść o 2 proc. Zakłada on, że Carlsberg Polska poprawi swój wynik o 3 – 4 proc.

Na polskim rynku ma pojawić się kolejna globalna marka grupy Carlsberg. Ubiegłorocznym strzałem w dziesiątkę okazał się jabłkowy napój piwny o nazwie Somersby. Marka znana jest wielu krajach, Duńczycy sprzedają pod nią jednak cydr. Firma zakładała, że sprzeda w 2012 r. ok. 30 tys. hl Somersby, a Polacy kupili ponad 90 tys. hl.

W tym roku także Carlsberg zamierza ożywić sprzedaż Okocimia. W ubiegłym roku, mimo powrotu do kampanii promocyjnej z kultową Mariolą, popyt na to piwo utrzymało się na poziomie z 2011 r.

Firma liczy, że marka skorzysta na sponsorowaniu polskiej siatkówki.

Teraz Carlsberg Polska wytwarza 7 mln hl piwa, co znaczy że sięgnął maksimum, jeżeli chodzi o wykorzystanie mocy produkcyjnych. To zasługa udanego 2012 roku dla firmy. Jako sponsor Euro 2012 zwiększyła sprzedaż w ubiegłym roku o 15 proc. Ten wzrost jest trzy razy szybszy od zanotowanego przez branżę. O 9 proc. sprzedaż Carlsberga urosła nawet w IV kwartale 2012 roku, mimo, że cały rynek piwa odczuł już wówczas skutki stagnacji.

Aby zwiększyć moce do 8,5 mln hl Carlsberg zainwestuje 187 mln zł w Browarze Kasztelan w Sierpcu. - Pierwsze piwo zejdzie z nowych linii w połowie 2014 roku. Do końca przyszłego roku osiągniemy pełne moce nowej inwestycji - zapowiedział w czwartek na konferencji prasowej Tomasz Bławat, prezes Carlsberg Polska.

Biznes
Zatopiony superjacht „brytyjskiego Billa Gates'a" podniesiony z dna
Biznes
Kto inwestuje w Rosji? Nikt. Prezes Sbierbanku alarmuje
Biznes
Chińskie firmy medyczne wykluczone z dużych unijnych przetargów
Biznes
Trump ostrożny ws. Iranu. Europejska produkcja zbrojeniowa, Rosja na krawędzi kryzysu
Materiał Promocyjny
Firmy, które zmieniły polską branżę budowlaną. 35 lat VELUX Polska
Biznes
Europa musi produkować pięć razy więcej broni, by stawić czoło Rosji