Reklama
Rozwiń
Reklama

Polacy kupują chętnie kawę w fast-foodach

Z najnowszego raportu Cafe Monitor ARC Rynek i Opinia wynika, że badani coraz częściej na małą czarną wybierają się fast - foodów. W porównaniu z ubiegłym rokiem największy wzrost znajomości odnotowały sieci Starbucks oraz McCafe.

Publikacja: 24.06.2013 11:49

Polacy kupują chętnie kawę w fast-foodach

Foto: Bloomberg

Polacy korzystający z kawiarni sieciowych podobnie jak w ubiegłych latach przyznają, że miejscami, gdzie najczęściej piją kawę są: dom, kawiarnia sieciowa oraz miejsce pracy. Największy wzrost popularności w stosunku do ubiegłego roku odnotowały jedynie fastfoody (z 22 do 26 proc.) – wynika z raportu Cafe Monitor ARC Rynek i Opinia.

W przypadku kawiarni Starbucks wzrost wyniósł  14 pkt. proc., a McCafe – sieci kawiarni McDonald's - 13 pkt. proc.

Spośród barków kawowych koncernów paliwowych swoją pozycję lidera umocnił Wild Bean Cafe ze wzrostem sięgającym 8 pkt. proc.

Autorzy  raportu zwracają uwagę, że najpopularniejsze sieci nie różnią się między sobą, jeśli chodzi o najczęściej podawane motywy odwiedzania. Jednocześnie konsumenci dostrzegają cechy wyróżniające poszczególne sieci: Tchibo przyciąga nie tylko kawą paczkowaną, ale swoją ofertą produktów z kategorii 'ułatwiających życie', Empik Cafe również umożliwia łączenie wizyty w kawiarni z innymi zakupami, Grycan wyprzedza konkurencję pod względem jakości ciast oraz deserów, zaś Starbucks to jedyna sieć wskazywana jako modne miejsce.

- Z naszego badania wynika, że klienci kawiarni sieciowych są zadowoleni z ich oferty. Tym, co sprawiłoby, że częściej odwiedziliby kawiarnię sieciową są bardziej atrakcyjne ceny – zarówno w przypadku zakupu zestawu kawy z ciastkiem, jak również możliwość skorzystania z oferty dnia czy wykorzystania karty rabatowej. Mimo, iż po uściśleniu przepisów podatkowych dotyczących napojów kawowych obawiano się wzrostu cen, w porównaniu z ubiegłym rokiem wzrósł o 4 punkty procentowe odsetek osób, które w ciągu ostatnich trzech miesięcy odwiedziły kawiarnię sieciową – komentuje Marzena Białasek z ARC Rynek i Opinia.

Reklama
Reklama
Biznes
„Buy European”, czyli… jak nie dać Amerykanom zarobić na rosyjskiej wojnie
Biznes
Geopolityka, gospodarka, technologie - prognozy Rzeczpospolitej na 2026
Biznes
Agnieszka Gajewska nową prezeską PwC w Europie Środkowo-Wschodniej
Biznes
Chińskie auta „widzą i słyszą” wszystko. A Europa jest ślepa
Biznes
Chińskie auta jak szpiedzy, blokada Wenezueli i nowe sankcje USA na Rosję
Materiał Promocyjny
Działamy zgodnie z duchem zrównoważonego rozwoju
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama