Także w kryzysie można zdobywać rynek

Polacy kupują coraz mniej chleba. Są jednak firmy, które z kryzysu wychodzą obronną ręką.

Publikacja: 02.09.2013 00:38

W 2013 r. przeciętny mieszkaniec naszego kraju zje ich mniej niż 50 kg, szacuje Instytut Polskie Pieczywo. Oznacza to, że tylko w ostatnich 10 latach spożycie zmalało o 25 kg na osobę.

Zamiast chleba chętniej niż kiedyś Polacy kupują gotowe dania, przekąski słodkie i słone czy płatki śniadaniowe. W przeciwieństwie do branży piekarniczej ich producenci wydają krocie na reklamę.

Są jednak firmy, które potrafią wyjść obronną ręką z kryzysu na rynku pieczywa. Dobrze radzą sobie m.in. te piekarnie, które postawiły na rozwój własnych sklepów. Pieczywo, które w nich oferują, nie jest tanie. Nie brakuje na nie jednak chętnych, gdyż przewyższa ono jakością produkty masowe.

Piekarnie nie poprzestają zresztą tylko na klasycznych chlebie i bułkach. Oferują także np. ciasta czy lody.

– O konsumentów trzeba walczyć, bo kupią produkt konkurencji. A na to, na tak trudnym rynku, nie można sobie pozwolić, jeżeli chce się przetrwać – mówi Wojciech Zdrojowy, prezes firmy Fawor z Poznania, do której należy około 30 własnych sklepów.

Połączeniem sklepu i kawiarni są placówki Gorąco Polecam Nowakowski. Pod marką działają już 23 placówki w Warszawie i jedna w Legionowie. Na razie firma skupi się na stolicy, by w przyszłości wyjść na rynek ogólnopolski.

O kurczący się rynek pieczywa walczą także sieci handlowe, w tym również coraz silniejsze u nas dyskonty. Chleb i bułki wypiekają w sklepach m.in. Lidl i Biedronka. Dzięki temu, jak tłumaczą, pieczywo jest świeże, a jego ilość dostosowana do popytu w danej placówce.

W 2013 r. przeciętny mieszkaniec naszego kraju zje ich mniej niż 50 kg, szacuje Instytut Polskie Pieczywo. Oznacza to, że tylko w ostatnich 10 latach spożycie zmalało o 25 kg na osobę.

Zamiast chleba chętniej niż kiedyś Polacy kupują gotowe dania, przekąski słodkie i słone czy płatki śniadaniowe. W przeciwieństwie do branży piekarniczej ich producenci wydają krocie na reklamę.

Biznes
Stare telefony działają cuda! Dołącz do akcji T-Mobile i Szlachetnej Paczki
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Polski rynek akcji – optymistyczne prognozy na 2025 rok
Biznes
Eksport polskiego uzbrojenia ma być prostszy
Biznes
Jak skutecznie chronić rynek Unii Europejskiej
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Biznes
„Rzeczpospolita” o perspektywach dla Polski i świata w 2025 roku