Chcą gonić świat. Inwestują w nowe produkty i procesy

Mikro- i małe firmy coraz częściej konkurują jakością, a nie ceną. Dlatego stawiają na innowacje. Co trzecie wprowadzone przez nich rozwiązanie jest nowością na skalę krajową.

Publikacja: 16.02.2015 13:50

Mikro- i małe firmy coraz częściej konkurują jakością, a nie ceną.

Mikro- i małe firmy coraz częściej konkurują jakością, a nie ceną.

Foto: ROL

Około 20 proc. firm, zatrudniających do 50 osób, planuje w okresie najbliższych 12 miesięcy wprowadzić na rynek nowe lub istotnie ulepszone wyroby lub usługi – wynika z tegorocznej edycji badania kondycji małych i średnich firm, przeprowadzonych przez Bank Pekao. Około 15 proc. firm myśli o tzw. innowacjach procesowych.

W ostatnich 12 miesiącach aż 26 proc. małych firm wprowadziło u siebie innowacje produktowe, a 13 proc. – procesowe.

Pozostało 90% artykułu
„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Biznes
Ministerstwo obrony wyda ponad 100 mln euro na modernizację samolotów transportowych
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
CD Projekt odsłania karty. Wiemy, o czym będzie czwarty „Wiedźmin”
Biznes
Jest porozumienie płacowe w Poczcie Polskiej. Pracownicy dostaną podwyżki
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Rok nowego rządu – sukcesy i porażki w ocenie biznesu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Biznes
Umowa na polsko-koreańską fabrykę amunicji rakietowej do końca lipca