W popularnej sieci kiosków Ruchu dużo się zmieniło w ostatnich latach. W którym kierunku zmierza firma i co ma obecnie do zaoferowania swoim klientom?

- Ruch w 2010 r. został kupiony przez prywatny fundusz Eton Park i od tego czasu zaczęła się poważna restrukturyzacja firmy. Wymieniliśmy stare kioski na nowe, poprawiliśmy asortyment w sklepach, wymieniliśmy systemy informatyczne oraz logistykę ze starej i słabo zarządzanej na nowoczesną i konkurencyjną – podkreśla Dariusz Stolarczyk.

Ruch poszerzył również swoją działalność, jak dotąd skupioną przede wszystkim wokół dystrybucji prasy i sprzedaży detalicznej, o dodatkowe usługi. – Skoncentrowaliśmy się na tym, żeby być nowoczesnym punktem usługowym i by ten kiosk był miejscem, gdzie można załatwić większość swoich usługowych potrzeb, a także na logistyce na potrzeby e-commerce – mówi wiceprezes Ruchu.

Firma uruchomiła w tym celu usługę „Paczka w RUCHu”, dzięki której klienci sklepów internetowych mogą odebrać swoje paczki w wybranych kioskach Ruchu w całej Polsce. Na tej zasadzie zawiązała również współpracę z Pocztą Polską umożliwiającą odbiór przesyłek, dostarczanych przez listonoszy, w jej placówkach. Firma sprzedaje w kioskach również pożyczki oraz udziela ubezpieczeń.

- Myślimy również na poważnie o tym, żeby rozwinąć usługi kurierskie do domu klienta. Chcielibyśmy też lepiej obsłużyć międzynarodową dystrybucję e-commerce – dodaje Stolarczyk.

Jeżeli chodzi o sprzedaż detaliczną, Ruch nie chce być już kojarzony wyłącznie z prasą. Można w nim nabyć również wszelkie artykuły spożywcze i przemysłowe, a także gry komputerowe (w tym „Wiedźmina”) oraz od niedawna bilety na imprezy masowe.

Jeszcze kilka lat temu sytuacja finansowa spółki nie wyglądała najlepiej. W 2010 r. jej straty sięgnęły aż 100 mln zł. Czy firma wyszła już na prostą? – Jesteśmy operacyjnie na plusie. Ten rok jest pierwszym rokiem, kiedy się wynurzyliśmy z tej straty. W tej chwili zależy nam przede wszystkim na tym, żeby nasze usługi generowały coraz więcej marży i żeby coraz częściej ta marża z usług zastępowała spadający biznes tradycyjny – mówi Stolarczyk.

Ruch jest po kieleckim Kolporterze największym dystrybutorem prasy w Polsce – posiada ok. jedną trzecią udziałów na rynku. Obecnie poszukuje inwestora, dzięki któremu będzie mogła rozwijać się szybciej i na większą skalę w zakresie usług.

Autopromocja
RADAR.RP.PL

Przemysł obronny, kontrakty, przetargi, analizy, komentarze

CZYTAJ WIĘCEJ