fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Biznes

Netia tnie ceny, ale nie wszędzie

Netia rusza z nową kampanią reklamową pod hasłem „Co Ci serce dyktuje” z Tomaszem Kotem i francuskim hitem Joe Dassin sprzed lat. Wraca tym samym do batalii marketingowej. Na niższe ceny Internetu i pakietów z telewizją mogą liczyć abonenci podpięci do własnej sieci Netii
Netia, największy giełdowy alternatywny operator telekomunikacyjny w kraju kończy z marketingową ciszą. Dziś główne założenia nowej kampanii.  Nie sposób nie zauważyć w niej nawiązań do konkurencji.  Hasło Netii to: „Co Ci serce dyktuje", a w tle pobrzmiewa francuski szlagier z lat 70-tych. Widać też nowe podejście operatora do budowy pakietów: telefon stacjonarny nie jest już ich stałym elementem. Tanieją usługi spółki, ale na jej własnej sieci.
W nowej startującej dziś kampanii Netia postawiła na dwa aspekty: mocną komunikację usługi telewizyjnej w technologii smooth streaming oraz cenową walkę o klienta Internetu podpiętego do własnej sieci operatora.  - Testy potwierdziły wysoką jakość usługi świadczonej w tej technologii (smooth stream – red.) – powiedział Marcin Malinowski, dyrektor ds. rozwoju biznesu w Netii.  - Dzięki niej będziemy w stanie dostarczać telewizję nie tylko tam, gdzie łącza są bardzo mocne, ale też tam, gdzie ich jakość jest nieco słabsza – dodał.  W efekcie, w regularnej sprzedaży pojawił się Pakiet TV Praktyczny z 18 kanałami (m.in., który oferuje z dostępem do Internetu również na łączach TP. Podaje, że obecnie usługi telewizyjne może oferować wszędzie tam, gdzie może dostarczyć Internet o prędkości 10 Mb/s. Według Marcina Malinowskiego, takie możliwości ma około 80 proc. linii.
Przedstawiciele Netii nie ukrywają, że oferowanie konkurencyjnych cenowo usług dostępu Internetu na sieci TP stało się już jakiś czas temu mało opłacalne.  To dlatego, najmocniejsze obniżki cen widać w ofercie dla klientów podpiętych do sieci własnej Netii. – Tu są marże – mówił Karol Wieczorek, z biura prasowego Netii.
Na własnej sieci Netii opcja do 20 Mb/s kosztuje w startującej dziś promocji 45,9 zł (z e-fakturą), czyli o 14 zł taniej niż dotychczas. Taką samą cenę, plus koszt utrzymania łącza, Netia oferuje klientom podpiętym siecią TP w formule BSA, ale w ich przypadku prędkość wynosi do 10 Mb/s.
Operator, śladem TP, zrezygnował w ogóle ze sprzedaży Internetu w opcji 2 Mb/s (miał ją w ofercie na sieci TP, w formule BSA) .  Zachował zaś i nadal proponuje klientom opcję 1 Mb/s, która stanowi około 11 proc. bieżącej sprzedaży Internetu w Netii.
Telekom obniżył też ceny pakietu trzech usług na własnej infrastrukturze: Internet z telewizją i telefonem kosztował wcześniej blisko 130 zł miesięcznie, a w nowej promocji  jest to 89 zł. Pakiety usług są przy tym inaczej budowane: widać elastyczniejsze podejście do sprzedaży usługi telefonii stacjonarnej, która w cenniku pojawia się teraz także jako opcja.  – Reagujemy, bo widzimy, że gros klientów nie chce kupować telefonu stacjonarnego  - mówił Michał Zawadzki, menedżer produktu w Netii.
Przedstawiciele Netii oceniali dziś, że do wysycenia własnej sieci Netii jej usługami jest jeszcze daleko. – Trudno mi o średnią penetrację, ale dla poszczególnych węzłów wynosi ona od kilku do około 30 procent – mówił Zawadzki o dostępie do Internetu.
Mirosław Godlewski, prezes Netii informował zaś przy okazji publikacji wyników kwartalnych, że zasięg własnej sieci Netii to około 20 proc. gospodarstw domowych w Polsce. Ostrożnie licząc więc, dzięki własnej infrastrukturze operator obsługuje dziś mniej więcej połowę swoich klientów Internetu.
Wbrew zapowiedziom, poprzedzająca start roku szkolnego kampania Netii nie koncentruje się na usłudze mobilnego Internetu. Ceny usługi w Netii zaczynają się od 34,9 zł za 2GB.
Źródło: ekonomia24
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
REKLAMA
REKLAMA