fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Biznes

Domino’s Pizza wraca do Polski po kilku latach

Po kilku latach na polski rynek wraca Domino’s Pizza. Do końca przyszłego roku zbuduje 27 lokali, a w ciągu kolejnych dwóch lat urośnie do 65 pizzerii
Początkowo będziemy rozwijać sieć w Warszawie, potem wyjdziemy na całą Polskę. Warunkiem wejścia do jakiegoś miasta będzie to, by w ciągu roku móc otworzyć tam przynajmniej pięć lokali  – mówi Maciej Jania, dyrektor zarządzający DP Polska, która jest właścicielem licencji franczyzowej w Polsce. Zaznaczył, że firma zacznie udzielać franczyzy dopiero po zbudowaniu 20 własnych pizzerii (działa już pierwsza), gdzie wypracuje wspólne standardy.
Na budowę sieci w pierwszych latach wyda 6,5 mln funtów. Pozyskała je notowana na  AIM w Londynie DP Poland (właściciel polskiego operatora).
6,5 mln funtów chce zainwestować DP Polska w budowę sieci pizzerii Domino's
Jest to już drugie podejście Domino's do polskiego rynku. Lokale pod tym szyldem zaczęły powstawać pod koniec lat 90. Siecią zarządzała spółka Pizza King Polska. Kiedy w 2002 r. sąd ogłosił jej upadłość, miała 16 lokali.Peter Doyle, prezes  Domino's Pizza na świecie, twierdzi, że powodem niepowodzenia był nieodpowiedni partner. – Marka Domino's radziła sobie dobrze. Porażką okazało się drugie przedsięwzięcie naszego ówczesnego partnera. Kiedy jego firma tonęła, pociągnęła nas za sobą.
Dlatego był ostrożny przy wyborze przy drugim podejściu. – DP Polska zna polski rynek i ma doświadczenie w branży gastronomicznej (założycielami spółki są twórcy i byli pracownicy sieci kawiarni Coffeeheaven – red.). Dzięki temu mamy pewność, że tym razem to będzie dobre wejście na ten rynek – uważa Doyle.
Źródło: Rzeczpospolita
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
REKLAMA
REKLAMA