fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Biznes

Nowe wyposażenie B787

Bloomberg
Boeing poinformował o uzyskaniu od chińskich przewoźników dwóch kontaktów o łącznej wartości ponad 10 mld dolarów. Przystąpił też do instalowania w Dreamlinerze nowego sprzętu i oprogramowania
Przygotowanie samolotu do uzyskania w tym roku certyfikatu żeglowności będzie odbywać się w fabryce Boeinga w San Antonio, w Teksasie. Koncern zatrudni dodatkowo 450 osób, które wesprą załogę 1700 pracowników.
Samolot B787 otrzyma nowy sprzęt mechaniczny i elektroniczny, nową wersje oprogramowania i systemy testujące. Rzecznik koncernu wyjaśnił, że taka zmiana wsadu jest wymagana w każdym nowym programie produkcji samolotu po większym incydencie. Zmiana w wyposażeniu i oprogramowaniu sterującym zasilaniem elektrycznym wprowadzono po pokarze na pokładzie jednej z testowanych maszyn.
Program Dreamlinera jest spóźniony o prawie trzy lata. Koncern przewiduje teraz dostawę pierwszego egzemplarza w III kwartale 2011 r. Amerykanie uzyskali od linii lotniczych zamówienia na rekordową liczbę 843 samolotów o kadłubie z włókna węglowego.
 
 
Odrębnie Boeing poinformował o uzyskaniu od chińskich przewoźników dwóch kontaktów o łącznej wartości ponad 10 mld dolarów.
HNA Group, firma matka Hainan Airlines podpisała list intencyjny w sprawie kupna 38 samolotów, w tym sześciu B777 i 32 Dreamlinerów o wartości 8,5 mld dolarów w cenach katalogowych.
Z kolei flagowy przewoźnik tego kraju, Air China zamówił pięć B747-8 wartych 1,54 mld dolarów. To najnowsza wersja jumbo-jeta zabierająca 467 pasażerów. Byla odpowiedzią Boeinga na A380 Airbusa. Kilka lat temu Lufthansa zamówiła 20 sztuk, Korean Air w 2010 r. pięć, teraz dołączyła do nich Air China.
Chiny zamierzają kupić w najbliższych 5 latach 2100 samolotów — poinformował na branżowej konferencji w Hongkongu wiceminister lotnictwa cywilnego Wangh Changshun.
Boeing, podobnie jak Airbus, ocenia, że w ciągu 20 lat na region Azji-Pacyfiku przypadnie jedna trzecia światowego popytu na nowe samoloty, bo transport powietrzny będzie rosnąć średnio o 6,8 proc. rocznie, wyżej niż na świecie. Boeing przewiduje, że do 2030 r. świat zamówi 30 900 samolotów o łącznej wartości 3,6 bln dolarów.
Źródło: rp.pl
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
REKLAMA
REKLAMA