fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Media i internet

Dell liderem sprzedaży komputerów dla firm

Po słabym 2008 i bardzo chudym 2009 roku do firm sprzedających w Polsce sprzęt komputerowy wrócił optymizm
Fotorzepa, Marian Zubrzycki
Dell liderem sprzedaży pecetów dla firm, o włos wyprzedza Hewlett-Packard
 
Po słabym 2008 i bardzo chudym 2009 roku do firm sprzedających w Polsce sprzęt komputerowy wrócił optymizm. Po dokładnej analizie statystyk sprzedaży za IV kwartał polski oddział amerykańskiego Della pochwalił się pierwszym miejscem na polskim rynku pod względem sprzedaży komputerów stacjonarnych i przenośnych klientom biznesowym.
– W 2010 roku także po raz pierwszy przekroczyliśmy, i to wyraźnie, barierę 1 mld zł pod względem przychodów. W zależności od segmentu produktów odnotowaliśmy 50 – 70-proc. zwyżki – powiedział Maciej Filipkowski, prezes Dell Polska.
Z powodu prawa obowiązującego amerykańskie spółki Dell nie ujawnia większej ilości szczegółów dla rynku polskiego. Jednak osiągnięcia firmy potwierdza firma IDC, która co kwartał wydaje – globalnie i na poszczególnych rynkach – zestawienie statystyczne PC Tracker. Według niego w czwartym kwartale 2010 r. Dell Polska rzeczywiście sprzedał 73,5 tys. komputerów. To nieznacznie więcej niż dotychczasowy lider w tej kategorii HP Polska, który może się pochwalić wynikiem 69 tys. sztuk komputerów, które trafiły do firm.
Entuzjazm Della nieco studzi Damian Godos, analityk rynku hardware IDC Polska.  – Dell jest bardzo silnym graczem na polskim rynku sprzedaży komputerów dla klientów biznesowych. W zestawieniu za cały 2010 r. pierwszą pozycję na tym rynku zajmuje jednak HP, który zakończył rok z niewielką przewagą nad Dellem pod względem liczby sprzedanych egzemplarzy – wyjaśnia Godos.
W podsumowaniu rocznym HP wypada lepiej  od Della, choć różnica między nimi wynosi mniej niż 10 tys. egzemplarzy.
Obaj potentaci biznesowego rynku stoczą w 2011 r. walkę o miano polskiego lidera niezagrożeni przez innych graczy. Jak wynika z danych IDC, następne w kolejności Acer i Asus, sprzedały klientom komercyjnym w IV kwartale zaledwie po ok. 20 – 25 tys. sztuk komputerów.
Za większość tych liczb odpowiadały najmniejsze firmy, kupujące najwyżej po kilka sztuk komputerów, a dla Acera i Asusa najważniejszy jest jednak segment konsumencki. Tylko w III kwartale obie spółki sprzedały klientom indywidualnym ponad 100 tys. komputerów każda.
– W 2010 r. odnotowaliśmy ok. 15-proc. wzrost sprzedaży, głównie w średnim i wyższym segmencie oferty – mówi Bartosz Jeziorański, dyrektor Asus Polska.
Firma nie zamierza na razie stawać w szranki z HP i Dellem.  Skupiając się na rynku konsumenckim, Asus np. wycofał się ze sprzedaży na polskim rynku telefonów komórkowych. Smartfony tej firmy wyposażone w system Windows Mobile były kupowane głównie przez klientów biznesowych.
Na segment mobilny z kolei liczy Dell. Jak zapowiada Maciej Filipkowski, w tym roku w polskiej ofercie pojawią się smartfony Venue, a także tablety Streak.
Masz pytanie wyślij e-mail do autora t.boguszewicz@rp.pl
Źródło: Rzeczpospolita
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
REKLAMA
REKLAMA