fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Dane gospodarcze

Sprzedaż telewizorów LED wzrośnie o kilkaset procent

Technologia LED będzie rynkowym hitem. Choć od jej debiutu minęło trochę czasu, to dopiero spadek cen spowoduje większe zainteresowanie klientów.
Rzeczpospolita
Piotr Mazurkiewicz
Kolejna generacja sprzętu podbija rynek. W 2013 r. na świecie sprzedaż telewizorów LED o przekątnej ekranu powyżej 40 cali sięgnie 112 mln, choć jeszcze w ubiegłym roku nabywców znalazło jedynie kilkadziesiąt tysięcy sztuk.
Jak prognozuje firma badawcza iSuppli, sprzedaż telewizorów LED będzie rosła w najbliższych latach w średnim tempie ok. 400 proc. rocznie. O ich powodzeniu zdecydują możliwości techniczne – lepsze od tradycyjnych ekranów LCD parametry obrazu, mniejsze zużycie energii oraz mniejsze wymiary (są cieńsze i lżejsze).
Jak podaje iSuppli, w 2013 r. 83 proc. sprzedawanych odbiorników LCD z przekątną powyżej 40 cali będzie właśnie w technologii LED, podczas gdy w 2008 r. było to 0,1 proc., a w ub.r. ledwie 6 proc. – Producenci paneli mocno inwestują w LED, dlatego ten segment bardzo szybko się rozwija, daje też możliwości wygenerowania większej marży – mówi Riddhi Patel, analityk systemów telewizyjnych w iSuppli.
Boom na LED najszybciej będzie zauważalny w USA, ale technologia wraz ze spadkiem cen będzie się popularyzowała także na innych rynkach.
Pomoże jej również planowany w tym roku debiut telewizorów do oglądania programów w trzech wymiarach. Odbiorniki tego rodzaju będą także wykorzystywać technologię LED. Producenci już prześcigają się w datach debiutów telewizorów 3D – do czerwca czołówka branży wprowadzi już takie produkty na rynek. Zdaniem branży będzie to przełomowy moment, porównywalny z debiutem telewizorów LCD czy płyt CD.
Źródło: Rzeczpospolita
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
REKLAMA
REKLAMA