fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Komercyjne

Są chętni inwestorzy, poszukują działek, ale... potrzebują wsparcia banków

Na hotelowym rynku inwestycyjnym wydarzeniem była pierwsza w tym roku transakcja sprzedaży prestiżowego hotelu w Polsce. Przedmiotem transakcji był pięciogwiazdkowy hotel Radisson Blu w Krakowie działający od pięciu lat
Materiały Inwestora
Pięć nowych, cztero- i pięciogwiazdkowych obiektów przybyło w kraju w drugim kwartale br. Mimo że są firmy chcące realizować kolejne projekty hotelowe, powstrzymują je problemy związane z finansowaniem inwestycji
– We Wrocławiu otwarty został 121-pokojowy hotel Monopol (sieć Likus). Jest to dopiero trzeci – po hotelu Sofitel i Radisson Blu – pięciogwiazdkowiec w tym mieście. Łódź natomiast doczekała się pierwszego hotelu czterogwiazdkowego, 278-pokojowego hotelu Andels zlokalizowanego na terenie centrum Manufaktura. Warto dodać, że jest to czwarty hotel zarządzany przez Vienne International pod marką Andels, w tym drugi w Polsce, po Krakowie – podają eksperci z firmy Cushman & Wakefield (C&W).
Gdańsk wzbogacił się o dwa hotele – pięciogwiazdkowy, 134-pokojowy hotel Radisson Blu (piąty obiekt tej marki w Polsce) i czterogwiazdkowy hotel Qubus ze 110 pokojami. Natomiast w Krakowie otwarto pierwszy hotel Park Inn w Polsce, należący – podobnie jak marka Radisson Blu – do grupy Rezidor. Krakowski Park Inn oferuje 152 pokoje o standardzie czterogwiazdkowym.
Jak twierdzą analitycy C&W, dziś widać wśród potencjalnych inwestorów zainteresowanie hotelami ekonomicznymi, z powodu niskiej podaży hoteli jedno- i dwugwiazdkowych, stosunkowo niskich kosztów budowy oraz wysokiego popytu na usługi takich obiektów.
Z analiz C&W wynika, że firmy poszukują dziś działek pod budowę hoteli głównie przy lotniskach i dworcach kolejowych. Jednak największe zainteresowanie międzynarodowych operatorów hotelowych nowymi projektami widać w największych miastach. Na przeszkodzie realizacji przedsięwzięć stoją jednak głównie problemy z finansowaniem inwestycji hotelowych oraz niższy popyt na usługi hotelowe ze strony klientów organizujących spotkania i konferencje firmowe.
Źródło: Rzeczpospolita
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
REKLAMA
REKLAMA