fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Warszawa

Na granicach płci

Movements Factory pokaże „GRAMY 4 U”, w którym zabłysnął Czesław Mozil (drugi z lewej) znany z projektu Czesław Śpiewa
Fotorzepa
Rozpoczyna się druga część projektu Polska Scena Tańca. Organizatorzy – Centralny Basen Artystyczny – postawili na choreografów ryzykantów i ich poszukujące, odważne spektakle
Projekt trwa od 3 do 31 sierpnia. I w zasadzie już od samego początku widz będzie zmuszony interpretować wraz z tancerzami problemy, których często unika w dyskusjach. Czy ciemne strony życia powinno się pokazywać? Dlaczego spektakle nie są uniwersalne?
Dobry choreograf skwitowałby t0 jednym zdaniem – „W tańcu trzeba ryzykować”. Tak więc przygotujmy się – to, co kuratorzy CBA nam zaproponowali, może przeminąć bez echa lub pozostać w pamięci na długo.
[srodtytul]Z mężczyzny kobieta[/srodtytul]
Program rozpoczyna się sztuką „Orlando” Karola Tymińskiego zainspirowaną fantastyczną powieścią Virginii Woolf, której bohater żyje kilkaset lat. Początkowo istnieje jako młodzieniec, ale później przechodzi przemianę w kobietę. Tymiński będzie się starał sprawdzić, gdzie przebiega granica między płciami, a może raczej to, jak owa granica się zaciera.
3 sierpnia zobaczymy jeszcze dwie produkcje Art Stations Foundation z Poznania – ostrą w formie „Jak wam się podobam” Dominiki Knapik oraz poświęcone pracy tancerza solo „Live On Stage” Janusza Orlika.
9 sierpnia najnowsza produkcja Dada von Bzdülöw, a raczej zespołu Nowy Dada, bo tak sygnowane są obecnie prace grupy Leszka Bzdyla. „Przed południem, przed zmierzchem” wyreżyserował Piotr Cieplak, a jego akcja przeniesie nas w lata 60. XX wieku, w sam środek życia mieszkańców pewnej kamienicy...
Nazajutrz Renata Piotrofska zaproponuje nam „Unknown #3” – improwizowany spektakl, który bazuje na poznaniu pozawzrokowym.
W kolejnych dniach zobaczymy „Dziewczęta z Zajęczego Wzgórza” prowokacyjnego teatru Patrz Mi Na Usta (16.08) oraz „Chodnik 05” Gliwickiego Teatru Muzycznego (24.08), nawiązującego do filmów „Metropolis” i „Kontrolerzy”, gdzie świat rządzi się wykrzywionymi zasadami. „Chodnik 05” w choreografii Jarosława Stańka grany był m.in. we wnętrzach nieczynnej kopalni Królowa Luiza.
30 sierpnia na scenie w CBA pojawią się Małgorzata Przybysz („Mój Poland Drive”) i Małgorzata Haduch („Zona Seruga”).
[srodtytul]Wiwisekcja Czesława[/srodtytul]
Cały projekt zamknie „GRAMY 4 U” w choreografii Iwony Pasińskiej, a w wykonaniu jej zespołu Movements Factory. Pasińska zaprosiła do spektaklu m.in. Czesława Mozila (Czesław Śpiewa). Przeprowadziła z nim wiwisekcję męskiego świata. Pytała – czy są w nim prawdziwi polscy macho, jak funkcjonuje tu maminsynek, showman czy gej.
Co ciekawe, w jej opowieści najlepiej sprawdził się właśnie Mozil, którego autentyczność i żywiołowość okazały się przekonujące. Koniec też jest bardzo wymowny – to żałosna męska bijatyka. Jak to w życiu...
Źródło: Rzeczpospolita
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
REKLAMA
REKLAMA