fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Nigdy nie wolno lekceważyć żądań klienta

Fotorzepa, Seweryn Sołtys Seweryn Sołtys
Sklep, nawet gdy uważa, że pretensje konsumenta są całkowicie niezasadne, nie może ich ignorować. Grożą za to poważne konsekwencje
Sprzedawca powinien odpowiedzieć na reklamację złożoną na podstawie przepisów o sprzedaży konsumenckiej. Dlaczego? Bo istnieje domniemanie, że milcząc, uznaje je za uzasadnione. Tak wynika z art. 8 ust. 1 i 3 [link=http://www.rp.pl/aktyprawne/akty/akt.spr;jsessionid=78A54EA12AE23EB5108ED5F5B5CF605F?id=166809]ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej (DzU z 2002 r. nr 141, poz. 1176 ze zm.)[/link]. Przepisy te przewidują, że gdy towar konsumpcyjny jest niezgodny z umową (np. ma wady), to kupujący może żądać nieodpłatnej naprawy albo wymiany na nowy, chyba że wymagałyby one nadmiernych kosztów. Jeśli sprzedawca, który otrzyma żądanie naprawy albo wymiany, nie ustosunkuje się do niego w terminie 14 dni, to domniemywa się, że uznaje je za uzasadnione. Bezczynność sklepu działa więc na jego niekorzyść. Dlatego warto na nie odpowiedzieć w sposób ustalony z klientem przy jego składaniu (listownie, telefonicznie, e-mailem). Niekoniecznie musi t...
Źródło: Rzeczpospolita
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA