fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

E-sklep tylko z numerem telefonu

Fotorzepa, MW Michał Walczak
Sklepy internetowe powinny oferować inny kontakt klientom niż tylko e-mailowy
[b]Tak wynika z wyroku Europejskiego Trybunału Sprawiedliwości w sprawie e-sklepu deutsche internet versicherung AG (DIV) (sygn. C-298/07)[/b].Firma sprzedaje ubezpieczenia aut tylko przez Internet. Na swojej stronie podaje adres oraz e-mail. Nie ma natomiast telefonu kontaktowego – podaje go klientom dopiero po zawarciu umowy. Nie podoba się to niemieckim organizacjom konsumenckim, które domagały się, aby kontakt telefoniczny był możliwy dla wszystkich – także dla potencjalnych klientów jeszcze przed zawarciem umowy.ETS orzekł, że dyrektywę o handlu elektronicznym (2000/31/WE) należy interpretować tak, że usługodawca musi podać klientom – zanim zostanie z nimi zawarta jakakolwiek umowa – oprócz e-maila także inne dane umożliwiające szybki kontakt oraz bezpośrednie porozumiewanie się. Dane te jednak nie muszą koniecznie zawierać numeru telefonu. Może to być formularz on line do kontaktu przez Internet.Gdy jednak klient – nawiązując kontakt przez e-mail – jest...
Źródło: Rzeczpospolita
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
REKLAMA
REKLAMA