fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Handel detaliczny w Polsce: nadal daleko od koncentracji

Piotr Mazurkiewicz
Nie spełniają się prognozy o dominacji największych sklepów, branża wciąż jest bardzo mocno zróżnicowana.
Gdy kilkanaście lat temu na polski rynek zaczęły wchodzić międzynarodowe firmy handlowe, zarówno przedstawiciele branży, jak i analitycy byli zgodni – z takim rywalem polskie sieci handlowe nie będą w stanie walczyć i czeka je rychłe zniknięcie z rynku. Wszyscy się pomylili, choć na rynku zaszły ogromne zmiany. W ścisłej czołówce sektora faktycznie dominują sieci z kapitałem zagranicznym, jednak polskie nie dały się zepchnąć do narożnika.Trudno w tej układance umiejscowić Eurocash – czy jest firmą bardziej polską czy zagraniczną – jednak siódma pozycja franczyzowej sieci Lewiatan czy wiele firm notowanych w drugiej dziesiątce, jak PPHU Specjał, Polomarket czy Kolporter pokazują, że rodzime spółki mają swoją siłę. Co więcej, wyniki za 2012 r. pokazują, że wielkie sieci nie zawsze mają receptę na sukces.Już od kilku lat systematycznie spada zainteresowanie klientów zakupami w największych sklepach, czyli hipermarketach. Choć to właśnie...
Źródło: Rzeczpospolita
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
REKLAMA
REKLAMA