fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Polskie firmy powinny szukać szans na biznes w Azji i Afryce

Kiedy przeanalizowaliśmy kierunki naszego eksportu, okazało się, że 80 proc. idzie do krajów, które reprezentują tylko 20 proc. globalnego wzrostu gospodarczego - mówi Ilona Antoniszyn-Klik, podsekretarz stanu w Ministerstwie Gospodarki.
Rz: Eksport ciągnie w górę całą polską gospodarkę. Według szacunków Ministerstwa Finansów w tym roku przyniesie nam 49 proc. PKB. Czy jest możliwe, by wzrost eksportu jeszcze przyspieszył?Ilona Antoniszyn-Klik: Kiedy przeanalizowaliśmy kierunki naszego eksportu, okazało się, że 80 proc. idzie do krajów, które reprezentują tylko 20 proc. globalnego wzrostu gospodarczego. A więc lokujemy nasze zasoby niekoniecznie tam, gdzie jest to pożądane. Powinniśmy zmienić priorytety. Mamy informacje z dwóch stron: z zagranicy, która wykazuje zainteresowanie naszymi produktami, oraz od firm, które chcą handlować z konkretnymi krajami. Zrobiliśmy plan najbardziej perspektywicznych kierunków dla naszych przedsiębiorców. To przede wszystkim Azja i Afryka.Według prognoz Oxford Economics za kilkanaście lat w pierwszej piątce odbiorców towarów z Polski mogą być Chiny. Jak to możliwe, skoro trafia tam obecnie 1 proc. naszego eksportu?Ale współpraca szybko się rozwija. Jeśli ...
Źródło: Rzeczpospolita
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
REKLAMA
REKLAMA