fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Jak promować towar aby nie narazić się na zarzut nieuczciwej konkurencji

Gabriela Setla
Promując towar łatwo narazić się na zarzut nieuczciwej konkurencji. Gdy tak się stanie, przedsiębiorca zapłaci nawet 10 proc. swojego przychodu. Karę nakłada Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów
Przedsiębiorcy konkurują ze sobą i każdy z nich chce zdobyć przewagę na rynku. Sięgają więc po reklamę, by zachęcić do swoich towarów czy usług jak najszersze grono konsumentów. Muszą jednak uważać na treści w niej zawarte. Nieprawidłowa reklama może być uznana za czyn nieuczciwej konkurencji. Gdy tak się stanie, Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów nałoży na firmę karę. Może ona wynieść do 10 proc. jej przychodu osiągniętego w poprzednim roku.Przedsiębiorca może wprawdzie odwołać się do Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, ale ten potwierdza zazwyczaj stanowisko UOKiK. Tak było w przypadku reklamy suplementów diety. SOKiK uznał, że reklama, w której pojawia się fałszywy lekarz, wprowadza konsumentów w błąd. Aktor wcielił się bowiem w rolę profesora – specjalisty do spraw kondycji serca i został przedstawiony w taki sposób, jakby posiadał takie kwalifikacje (m.in. biały fartuch). SOKiK podtrzymał wcześniejszą decyzję prezesa UO...
Źródło: Rzeczpospolita
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
REKLAMA
REKLAMA