Jak podaje firma badawcza ABI Research, wkrótce najnowsze rozwiązania telokumnikacyjne na dobre zadomowią się w przemyśle odzieżowym. Tzw. inteligentne ubrania zamierzają bowiem produkować tacy potentaci branży odzieżowej, jak Ralph Lauren, czy Levi's, a także internetowy gigant Google. Na ubrania zwierające innowacyjne rozwiązania technologiczne postawiły już takie firmy, jak Athos, Heddoko, Hexoskin, Mimo, Mondevices, OMsignal, Owlet, Sensoria, czy Textronics. Materiały z wszytymi technologiami, monitorującymi nasz stan zdrowia, czy pozwalające komunikować się np. z internetem, to przyszłość rynku.

– Ten trend zrewolucjonizuje branżę odzieżową – mówi Ryan Harbison, analityk ABI Research.

Według niego dziś takie rozwiązania, jak elektroniczne opaski fitness czy smartwatch'e trafiają głównie do odbiorców uprawiających aktywnie sporty. W przyszłości, dzięki „inteligentnym" ubraniom takie rozwiązania trafią do wszystkich.

– W efekcie rynek „inteligentnych' ubrań do 2021 r. osiągnie już poziom 18 mln produktów, a jego dynamika sięgnie poziomu 48 proc. rocznie – podkreśla Harbison.

Jak dodaje, dzięki tym rozwiązaniom będzie można np. kontrolować funkcje życiowe noworodków, monitorować osoby starsze, a nawet uczestniczyć w interaktywnych grach. Eksperci ABI twierdzą, że nasze ubrania w ciągu kilku lat staną się elementem ekosystemu Internetu rzeczy.