Reklama

Internauci z duszą piratów

Nielegalne wersje filmów i seriali ściąga z sieci 27 proc. użytkowników sieci. Za powód podają niechęć do oglądania reklam, ale i do płacenia za takie treści.

Aktualizacja: 23.07.2015 08:02 Publikacja: 22.07.2015 22:00

Jeśli do stron z plikami filmów doliczy się użycie serwisów streamingowych, okazuje się, że nielegal

Jeśli do stron z plikami filmów doliczy się użycie serwisów streamingowych, okazuje się, że nielegalne wideo z sieci ogląda ponad 80 proc. polskich internautów i jest ich więcej niż tych, którzy sięgają w sieci po wideo legalne.

Foto: www.sxc.hu

Jak wynika z badania MEC VideoTrack, domu mediowego MEC, 17 proc. użytkowników robi to niezależnie od tego, czy ściągane przez nich filmy są dostępne w serwisach VoD. Badani pytani byli nie tylko o korzystanie z torrentów, ale także stron hostingowych.

– Mimo iż widzowie wolą obejrzeć reklamy, niż płacić, to i tak szukają możliwości ich pominięcia. Nie oznacza to, że do oglądających w sieci nie można dotrzeć z pomocą wideo – tylko 10 proc. korzystających z torrentów nie ogląda innych serwisów VoD, a zaledwie 0,5 proc. nie korzysta z YouTube – podają autorzy badania.

Pozostało jeszcze 91% artykułu

RP.PL i The New York Times

Kup roczną subskrypcję RP.PL i ciesz się dostępem do The New York Times!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL — rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Media
To nie koniec wyścigu o Warner Bros. Discovery. Paramount składa ofertę wrogiego przejęcia
Media
Netflix kupuje studia i dział streamingowy Warner Bros. Discovery. Potężna transakcja
Media
Nieoficjalnie: Netflix prowadzi wyłączne rozmowy o zakupie Warner Bros. Discovery, właściciela TVN
Media
Polscy kibice przekonują się do platform streamingowych
Materiał Promocyjny
Startupy poszukiwane — dołącz do Platform startowych w Polsce Wschodniej i zyskaj nowe możliwości!
Media
Wojciech Kuśpik, prezes PTWP: „Rzeczpospolita” idealnie do nas pasuje
Materiał Promocyjny
Jak rozwiązać problem rosnącej góry ubrań
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama