Reklama
Rozwiń
Reklama

Internauci z duszą piratów

Nielegalne wersje filmów i seriali ściąga z sieci 27 proc. użytkowników sieci. Za powód podają niechęć do oglądania reklam, ale i do płacenia za takie treści.

Aktualizacja: 23.07.2015 08:02 Publikacja: 22.07.2015 22:00

Jeśli do stron z plikami filmów doliczy się użycie serwisów streamingowych, okazuje się, że nielegal

Jeśli do stron z plikami filmów doliczy się użycie serwisów streamingowych, okazuje się, że nielegalne wideo z sieci ogląda ponad 80 proc. polskich internautów i jest ich więcej niż tych, którzy sięgają w sieci po wideo legalne.

Foto: www.sxc.hu

Jak wynika z badania MEC VideoTrack, domu mediowego MEC, 17 proc. użytkowników robi to niezależnie od tego, czy ściągane przez nich filmy są dostępne w serwisach VoD. Badani pytani byli nie tylko o korzystanie z torrentów, ale także stron hostingowych.

– Mimo iż widzowie wolą obejrzeć reklamy, niż płacić, to i tak szukają możliwości ich pominięcia. Nie oznacza to, że do oglądających w sieci nie można dotrzeć z pomocą wideo – tylko 10 proc. korzystających z torrentów nie ogląda innych serwisów VoD, a zaledwie 0,5 proc. nie korzysta z YouTube – podają autorzy badania.

Pozostało jeszcze 91% artykułu

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Media
Mroczna strona internetu. Darknet rośnie w siłę
Materiał Promocyjny
Czy polskie banki zbudują wspólne AI? Eksperci widzą potencjał, ale też bariery
Media
Media lokalne wobec algorytmów i fake newsów
Media
Spotify zaskakuje wynikami. Zysk operacyjny wyższy niż przewidywano
Media
Pełny dostęp do wiedzy, analiz i prognoz rynkowych tylko z „Parkietem”
Materiał Promocyjny
Urząd Patentowy teraz bardziej internetowy
Media
Już nie telewizja jest najważniejszym nośnikiem reklam dla sklepów. Duża zmiana
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama