Reklama

Polska najbardziej zagrożona cyberatakiem w UE

Według najnowszego zestawienia rankingu cyberzagrożeń firmy Check Point Software Technologies, Polska była najbardziej podatnym na ataki hakerskie krajem w Unii Europejskiej.

Publikacja: 08.01.2016 11:57

Lepiej wypadły nawet Grecja i Francja. Z udostępnionych nam danych wynika, że w listopadzie znaleźliśmy się na niechlubnym, 34. miejscu wśród najczęściej atakowanych państw świata. Współczynnik zagrożenia naszych komputerów wzrósł z 9,2 do 17,2 pkt. W listopadzie najbardziej zagrożonymi maszynami, okazały się te podłączone do sieci w Arabii Saudyjskiej i Namibii (współczynnik wyniósł tam odpowiednio 100 i 98,3 pkt.).

W oparciu o dane z ThreatCloud World Cyber Threat Map, mapy cyberzagrożeń ukazującej w czasie rzeczywistym miejsca i sposoby przeprowadzania cyberataków, firma Check Point zidentyfikowała w listopadzie ponad 1200 różnych rodzin złośliwego oprogramowania. Trzema najczęściej atakującymi rodzinami malware (niechciane, szkodliwe oprogramowanie), były: Conficker (wyłącza usługi zabezpieczeń komputera – wirus ten odpowiada za 20 proc. wszystkich rozpoznanych ataków), Cutwail (botnet używany głównie do rozsyłania spamu i ataków DDos, blokujących serwery) oraz Necurs (pobiera kolejne złośliwe programy na zainfekowane urządzenia).

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Media
Już nie telewizja jest najważniejszym nośnikiem reklam dla sklepów. Duża zmiana
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Media
PSPR Day 2025: Przyszłość komunikacji w erze sztucznej inteligencji
Media
Rada Cyfrowego Polsatu bez Justyny Kulki
Media
„Rzeczpospolita" najbardziej opiniotwórczym medium września
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Media
„Rzeczpospolita” z nową ofertą prenumeraty na 2026 r. Wiedza, która się opłaca
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama