Mimo nawet kilku tygodni oczekiwania na przesyłkę chętnych do kupowania online w Chinach nie brakuje. Z danych PBI/Gemius wynika, że w ostatnich miesiącach oferty na AliExpress.com przegląda 4–5 mln osób miesięcznie. Daje mu to miejsce w dziesiątce najpopularniejszych serwisów e-handlu w Polsce.
Z racji długich terminów dostawy liczba kupujących rośnie poza sezonem świątecznym. Przyciągają ich ceny: laptopy poniżej 200 dol., zegarki za kilka, kilkanaście dolarów. Podobne są ceny ubrań czy zabawek.
Serwis należy do grupy Alibaba, która w e-commerce podbiła już Chiny i idzie w świat. W ostatni Dzień Singla (11 listopada) jej serwisy sprzedały w 24 godziny produkty za ponad 25 mld dol.
– Chiński gigant notuje co roku wzrost obrotu o ok. 40 proc., co obrazuje jego ogromny potencjał rozwoju – mówi Jacek Zientkiewicz, menedżer marki Shoper. Podkreśla, że w Polsce produkty z Chin nie kojarzą się już tylko z tanimi zamiennikami, ale postrzegane są...
Wybierz najkorzystniejszą ofertę i zyskaj dostęp do najważniejszych tekstów rp.pl z sekcji: Wydarzenia, Ekonomia, Prawo, Plus Minus; w tym ekskluzywnych tekstów publikowanych wyłącznie na rp.pl.
Dostęp do treści rp.pl - pakiet podstawowy nie zawiera wydania elektronicznego „Rzeczpospolitej”, archiwum tekstów, treści pochodzących z tygodników prawnych, aplikacji mobilnej i dodatków dla prenumeratorów.