fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Chińczycy okopują się w polskim e-handlu

Fotolia
Z AliExpress korzysta już 5 mln Polaków. Zakaz handlu w niedzielę przyciągnie kolejnych.

Mimo nawet kilku tygodni oczekiwania na przesyłkę chętnych do kupowania online w Chinach nie brakuje. Z danych PBI/Gemius wynika, że w ostatnich miesiącach oferty na AliExpress.com przegląda 4–5 mln osób miesięcznie. Daje mu to miejsce w dziesiątce najpopularniejszych serwisów e-handlu w Polsce.

Z racji długich terminów dostawy liczba kupujących rośnie poza sezonem świątecznym. Przyciągają ich ceny: laptopy poniżej 200 dol., zegarki za kilka, kilkanaście dolarów. Podobne są ceny ubrań czy zabawek.

Serwis należy do grupy Alibaba, która w e-commerce podbiła już Chiny i idzie w świat. W ostatni Dzień Singla (11 listopada) jej serwisy sprzedały w 24 godziny produkty za ponad 25 mld dol.

Walka o rynek

– Chiński gigant notuje co roku wzrost obrotu o ok. 40 proc., co obrazuje jego ogromny potencjał rozwoju – mówi Jacek Zientkiewicz, menedżer marki Shoper. Podkreśla, że w Polsce produkty z Chin nie kojarzą się już tylko z tanimi zamiennikami, ale postrzegane są...

Źródło: Rzeczpospolita
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
REKLAMA
REKLAMA