Szwedzka sieć meblarska słynie z błyskotliwych reklam komentujących bieżące wydarzenia na świecie. Nie zawiodła również w przypadku literackiego Nobla przyznanego Oldze Tokarczuk.
Tuż po ogłoszeniu we czwartek polskiej pisarki laureatką literackiej nagrody Nobla za 2018 rok, Ikea udostępniła na koncie na Facebooku post reklamujący swój fotel Strandom, który - jak sugerują umieszczone na grafice książki - świetnie nadaje się do zagłębienia w lekturze. Firma napisała w poście: „A Wy? Przeczytaliście już wszystkie?”, nawiązując do twórczości Olgi Tokarczuk.
Nie obyło się też bez docinka pod adresem polityków. Grafika została bowiem opatrzona również tekstem „Dla tych, którzy mają coś do nadrobienia”. Szwedzki gigant zapewne oprócz nieobytych w literaturze klientów miał na myśli także wicepremiera i ministra kultury Piotra Glińskiego, który wcześniej publicznie chwalił się, że nie przeczytał nigdy do końca żadnej książki Olgi Tokarczyk. Po otrzymaniu przez pisarkę Nobla, wiceminister zmienił jednak zdanie i obiecał, że nadrobi swoje braki. Może wygodny fotel ułatwi mu to zadanie…? - wyraźnie sugeruje firma w reklamie.
Czytaj także: Nizinkiewicz: Wicepremier Gliński stracił okazję, żeby siedzieć cicho