Reklama
Rozwiń
Reklama

Kolejne niejasności wobec instrumentów GetBacku

Klienci skarżą się nie tylko na sposób oferowania obligacji GetBacku, ale też na produkty oparte na portfelach wierzytelności.

Aktualizacja: 23.10.2018 22:28 Publikacja: 23.10.2018 21:00

Kolejne niejasności wobec instrumentów GetBacku

Foto: Fotorzepa, Andrzej Bogacz

Z relacji klientów wynika, że bankierzy Lion's Banku oferowali „rozwiązanie w oparciu o rynek wierzytelności z gwarantowanym zyskiem na poziomie co najmniej 5 proc. w skali roku oraz z pełnym zabezpieczeniem kapitału".

Przekonywali, że zysk z tego rozwiązania „może być dużo wyższy niż rzekomo gwarantowane 5 proc., a dotychczas proponowane przez bank rozwiązania oparte o wierzytelności przynosiły 8–10 proc. zysku". Bankierzy przekonywali, że gwarancja kapitału oraz zysku jest potwierdzona na piśmie i „nie jest to zabieg marketingowy". Inwestycja miała trwać cztery lata – po pierwszym roku wypłacone miało być 15 proc. kapitału, drugim 25 proc., trzecim i czwartym po 30 proc. plus zysk w wysokości co najmniej 5 proc. rocznie (po kosztach, czyli – jak określali to bankierzy – „na rękę"). Podobnie jak w przypadku oferowanych obligacji GetBacku przekonywano, że oferta jest ograniczona pod względem czasu i ilości, a w razie zainteresowania klienta jego lokata bez utraty odsetek zostałaby zamieniona w oferowany produkt.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Finanse
140 mld euro dla Ukrainy. Rosyjskie pieniądze nie poleżą spokojnie
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Finanse
Zbliża się decyzja o upadłości Cinkciarza. Spółka chciała mieć proces w USA
Finanse
Złoto już po 4000 dolarów za uncję
Finanse
Świat finansów musi odpowiedzieć na globalne wyzwania
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Materiał Promocyjny
Transformacja energetyczna: Były pytania, czas na odpowiedzi
Reklama
Reklama