Reklama

Brexit to nie są tylko zagrożenia

Polskie firmy obawiają się problemów związanych z wyjściem Wielkiej Brytanii z UE. Niektóre upatrują w tym jednak szans na rozwój.

Aktualizacja: 10.03.2019 21:18 Publikacja: 10.03.2019 21:00

Brexit to nie są tylko zagrożenia

Foto: Adobe Stock

Jeśli termin brexitu nie zostanie zmieniony, to 29 marca Wielka Brytania znajdzie się poza UE. Od tego, na jakich zasadach opuści jej struktury, zależeć będzie, czy i jak duże straty poniosą poszczególne kraje.

Brexit duży wpływ może mieć m.in. na działalność Enter Air, świadczącego usługi przewozów lotniczych. – Ze względu na niepewną sytuację związaną z brexitem na najbliższy sezon w Wielkiej Brytanii zakontraktowaliśmy mniej przewozów niż w poprzednich latach. Mimo ostrożnego podejścia do rynku brytyjskiego dobra sytuacja w Polsce oraz na innych rynkach zagranicznych sprawia, że zwiększamy liczbę samolotów i spodziewamy się istotnego wzrostu całego biznesu w 2019 r. – zapewnia Grzegorz Polaniecki, członek zarządu Enter Air. W dalszej perspektywie liczy, że kryzys wywołany brexitem pozwoli na lepszą penetrację tamtejszego rynku dzięki większemu popytowi na tanią usługę w dobrej jakości. Zarząd nie wyklucza też, że pojawią się podmioty do przejęcia, dlatego uważnie przygląda się temu, co się wydarzy. W brexicie widzi raczej szanse niż zagrożenia.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Biznes
System kaucyjny w pytaniach i odpowiedziach. Wyjaśniamy, jak to działa
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Biznes
Zmiany we władzach Elektrimu. Wieloletnia menedżerka zamiast Zygmunta Solorza
Materiał Partnera
Jak Veolia dekarbonizuje polskie ciepło
Biznes
Rekord na kolei i czeska konkurencja, rząd Francji ocalał, atak na CCC
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Biznes
Oligarcha stracił superjacht. Złoty fortepian odpłynął w siną dal
Materiał Promocyjny
Transformacja energetyczna: Były pytania, czas na odpowiedzi
Reklama
Reklama