Reklama

Polki nie badają piersi, bo się boją i wstydzą

Młode kobiety wiedzą, że powinny wykonywać co roku USG piersi. Jednak zdecydowana większość tego nie robi – przede wszystkim z obawy przed wykryciem choroby – wynika z wywiadów etnograficznych przeprowadzonych na zlecenie Fundacji Rak’n’Roll. Rozpoczęta przez nią kampania „Coś do nich mam!”, zachęca Polki, by badania piersi stały się rutyną – tak jak wizyta u fryzjera czy kosmetyczki.

Aktualizacja: 07.10.2024 15:26 Publikacja: 15.10.2018 14:14

Bezpłatną mammografię w Warszawie można wykonać m.in. w ramach programów profilaktycznych NFZ.

mammografia, zdrowie, rak piersi, kobieta, profilaktyka,

Bezpłatną mammografię w Warszawie można wykonać m.in. w ramach programów profilaktycznych NFZ.

Foto: Adobe Stock

Polki traktują coroczne badanie USG jak niechciany obowiązek, o którym w ogóle nie chcą myśleć. Fundacja Rak’n’Roll zleciła wywiady, których celem było określenie prawdziwych motywacji i barier wobec badania piersi u młodych kobiet (30-40 r.ż.). Badanie etnograficzne składało się z indywidualnych rozmów (8 kobiet) przed i po badaniu USG oraz z analizy jakościowej danych zastanych w internecie, głównie na forach i w komentarzach pod artykułami (800 kobiet).

Pozostało jeszcze 93% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Materiał Promocyjny
Jak nowoczesne aparaty słuchowe marki Signia mogą ułatwić komunikację na wakacyjnym wyjeździe?
Zdrowie
Nowa nadzieja dla chorych na cukrzycę. Naukowcy dokonali nowatorskiego przeszczepu
Zdrowie
Różnorodność, jakość, technologia – przepis Futuremed na skuteczną telemedycynę
Zdrowie
Programy wczesnego wykrywania raka płuca to szansa dla chorych
Materiał Promocyjny
Bruksela i krajowe fundusze wspierają firmy rolno-spożywcze
Zdrowie
Nowe wytyczne dla pacjentów onkologicznych. Ważny apel do osób palących papierosy
Materiał Promocyjny
Nie tylko okna. VELUX Polska inwestuje w ludzi, wspólnotę i przyszłość
Reklama
Reklama