Reklama

Sondaż: 7,2 proc. Polaków nie wie, na kogo zagłosuje w II turze

Uczestników sondażu SW Research dla rp.pl zapytaliśmy czy wiedzą, na kogo zagłosują w II turze wyborów prezydenckich.

Aktualizacja: 06.07.2020 06:21 Publikacja: 06.07.2020 00:01

Sondaż: 7,2 proc. Polaków nie wie, na kogo zagłosuje w II turze

Foto: AFP

arb

12 lipca w II turze wyborów prezydenckich zmierzą się ze sobą urzędujący prezydent, Andrzej Duda i kandydat Koalicji Obywatelskiej na prezydenta, prezydent Warszawy Rafał Trzaskowski.

W I turze wyborów prezydenckich Andrzej Duda uzyskał 43,5 proc. głosów, a Rafał Trzaskowski - 30,46 proc. głosów.

Frekwencja w I turze wyborów prezydenckich wyniosła 64,51 proc.

Reklama
Reklama

"Czy Pani/Pan wie na kogo odda głos w II turze wyborów prezydenckich?" - takie pytanie zadaliśmy uczestnikom sondażu SW Research dla rp.pl.

75,1 proc. ankietowanych odpowiedziało "Tak".

12,2 proc. odpowiedziało "Tak, ale mogę jeszcze zmienić zdanie".

7,2 proc. respondentów odpowiedziało "Nie".

5,5 proc. zadeklarowało, że nie wezmą udziału w głosowaniu.

- Różnica pomiędzy kobietami a mężczyznami, którzy wiedzą na kogo oddadzą głos wynosi 8 punktów procentowych (kobiety 79% a mężczyźni 71%). Najliczniejszą grupą wiekową, która wie na kogo odda głos to ludzie powyżej 50 roku życia (82%). Częściej zdecydowani są też badani o wykształceniu wyższym (80%) oraz dochodzie netto w przedziale 1001-2000 zł (87%). Mężczyźni (14%) częściej niż kobiety (11%) deklarują, że mogą jeszcze zmienić zdanie co do kandydata, którego poprą w II turze. Osoby pomiędzy 25 – 34 rokiem życia najczęściej deklarują, możliwość zmiany zdania (14%). Częściej deklarują zmianę zdania osoby o wykształceniu zasadniczym zawodowym (18%), o dochodzie powyżej 5000 zł netto (19%) oraz badani z miast 100-199 tys. mieszkańców (16%) - komentuje wyniki badania Adam Jastrzębski - Senior Project Manager w SW Research.

Reklama
Reklama

Badanie zostało przeprowadzone przez agencję badawczą SW Research wśród użytkowników panelu on-line SW Panel w dniach 30.06-1.07.2020 r. Analizą objęto grupę 800 Internautów powyżej 18 roku życia. Próba została dobrana w sposób losowo-kwotowy. Struktura próby została skorygowana przy użyciu wagi analitycznej tak, by odpowiadała strukturze Polaków powyżej 18 roku życia pod względem kluczowych cech związanych z przedmiotem badania. Przy konstrukcji wagi uwzględniono zmienne społeczno-demograficzne.

Wydarzenia
Poznaliśmy nazwiska laureatów konkursu T-Mobile Voice Impact Award!
Wydarzenia
Totalizator Sportowy ma już 70 lat i nie zwalnia tempa
Polityka
Andrij Parubij: Nie wierzę w umowy z Władimirem Putinem
Materiał Promocyjny
Ubezpieczenie domu szyte na miarę – co warto do niego dodać?
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama