12 lipca w II turze wyborów prezydenckich zmierzą się ze sobą urzędujący prezydent, Andrzej Duda i kandydat Koalicji Obywatelskiej na prezydenta, prezydent Warszawy Rafał Trzaskowski.
Frekwencja w I turze wyborów prezydenckich wyniosła 64,51 proc.
Aktualizacja: 06.07.2020 06:21 Publikacja: 06.07.2020 00:01
Foto: AFP
12 lipca w II turze wyborów prezydenckich zmierzą się ze sobą urzędujący prezydent, Andrzej Duda i kandydat Koalicji Obywatelskiej na prezydenta, prezydent Warszawy Rafał Trzaskowski.
Frekwencja w I turze wyborów prezydenckich wyniosła 64,51 proc.
"Czy Pani/Pan wie na kogo odda głos w II turze wyborów prezydenckich?" - takie pytanie zadaliśmy uczestnikom sondażu SW Research dla rp.pl.
75,1 proc. ankietowanych odpowiedziało "Tak".
12,2 proc. odpowiedziało "Tak, ale mogę jeszcze zmienić zdanie".
7,2 proc. respondentów odpowiedziało "Nie".
5,5 proc. zadeklarowało, że nie wezmą udziału w głosowaniu.
- Różnica pomiędzy kobietami a mężczyznami, którzy wiedzą na kogo oddadzą głos wynosi 8 punktów procentowych (kobiety 79% a mężczyźni 71%). Najliczniejszą grupą wiekową, która wie na kogo odda głos to ludzie powyżej 50 roku życia (82%). Częściej zdecydowani są też badani o wykształceniu wyższym (80%) oraz dochodzie netto w przedziale 1001-2000 zł (87%). Mężczyźni (14%) częściej niż kobiety (11%) deklarują, że mogą jeszcze zmienić zdanie co do kandydata, którego poprą w II turze. Osoby pomiędzy 25 – 34 rokiem życia najczęściej deklarują, możliwość zmiany zdania (14%). Częściej deklarują zmianę zdania osoby o wykształceniu zasadniczym zawodowym (18%), o dochodzie powyżej 5000 zł netto (19%) oraz badani z miast 100-199 tys. mieszkańców (16%) - komentuje wyniki badania Adam Jastrzębski - Senior Project Manager w SW Research.
Badanie zostało przeprowadzone przez agencję badawczą SW Research wśród użytkowników panelu on-line SW Panel w dniach 30.06-1.07.2020 r. Analizą objęto grupę 800 Internautów powyżej 18 roku życia. Próba została dobrana w sposób losowo-kwotowy. Struktura próby została skorygowana przy użyciu wagi analitycznej tak, by odpowiadała strukturze Polaków powyżej 18 roku życia pod względem kluczowych cech związanych z przedmiotem badania. Przy konstrukcji wagi uwzględniono zmienne społeczno-demograficzne.
© Licencja na publikację
© ℗ Wszystkie prawa zastrzeżone
Źródło: rp.pl
146 zgłoszeń, gorące obrady jury składającego się z dziesięciorga przedstawicieli i przedstawicielek najbardziej...
Znana niemal wszystkim Polakom spółka, która w piątek zainaugurowała obchody swego 70-lecia, to już firma techno...
Cały cywilizowany świat musi powstrzymać Rosję. To wojna cywilizacyjna – mówił w 2014 roku w rozmowie z „Rzeczpo...
Standardowe ubezpieczenie nieruchomości chroni dom lub mieszkanie przed takimi zdarzeniami, jak pożar, zalanie,...
W świecie, w którym coraz częściej liczy się wygoda, szybkość i realne korzyści z codziennych wyborów, programy lojalnościowe zyskują na znaczeniu.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas