Logo przerosło oczekiwania

Z konkursu na zmianę symbolu warszawskiego zoo robi się pospolite ruszenie. – Od trzech dni wszyscy nas proszą, żeby rozszerzyć propozycje, nie ograniczać się do tych, co są – przyznają w zoo

Aktualizacja: 11.12.2010 08:34 Publikacja: 11.12.2010 08:30

Liczba naszych propozycji wzrosła do ośmiu. Do już zaprezentowanych znaków graficznych dołączyły trz

Liczba naszych propozycji wzrosła do ośmiu. Do już zaprezentowanych znaków graficznych dołączyły trzy nowe (od lewej). Głosować można na stronie – www.zyciewarszawy.pl

Foto: Życie Warszawy

Dzwonią profesorowie ASP, przedstawiciele agencji reklamowych i projektowych, studenci. Nawet „bardzo ważna osoba z ratusza” – jak mówią przedstawiciele zoo. Wszyscy z apelem, by wybór nowego logo zoo był wieloetapowy, nie zamykał się 2 stycznia, jak pierwotnie zaplanowali przedstawiciele ogrodu.

– Przyznaję, konkurs ten przerósł nasze wyobrażenia i oczekiwania. Po prostu nie spodziewaliśmy się aż tak ogromnego odzewu na naszą propozycję zmiany logo. Musimy się zastanowić, co dalej z tym robić – zapowiada Ewa Zbonikowska, wiceszefowa zoo.

A odzew jest nieprawdopodobny. Na konkurs, który zoo ogłosiło razem z „ŻW”, odpowiedziało już ponad dwa tysiące ludzi z całego świata. Na forach poświęconych ogrodom zoologicznym rozpętała się burzliwa dyskusja. Również na naszej stronie [link=http://blog.zw.com.pl/rybawzoo" "target=_blank]blog.zw.com.pl/rybawzoo[/link], na której można do 2 stycznia głosować na zaproponowane przez zoo nowe logo.

Lecz zoo szykuje zmiany. – Po takim odzewie nie chcemy się teraz ograniczać. Chyba trzeba będzie zorganizować kilka etapów konkursu, powołać jury ekspertów. Na pewno nie chcemy podejmować żadnych pochopnych decyzji. W przyszłym tygodniu ogłosimy, co robimy dalej – zapowiada Ewa Zbonikowska.

Tym bardziej że kolejne firmy – poza PZL, które zaprojektowało pierwszych pięć propozycji nowego logo – zgłaszają się z chęcią darmowego przygotowania logo dla ogrodu.

Reklama
Reklama

Agnieszka Krawczyk z Planu B (wykonali projekt systemu informacji wizualnej dla Muzeum Fryderyka Chopina w Żelazowej Woli) opowiada, jak doszło do zaprojektowania logo. – Wzięliśmy udział w konferencji organizowanej przez Society for Environmental Graphic Design w Nowym Jorku. To nas zainspirowało, by zrobić logo zoo. Poszliśmy z tymi trzema projektami do stołecznego ogrodu. Chodziło nie tylko o logo, ale głównie o cały system oznakowania, markę, która może być wykorzystana do produkcji gadżetów oraz całej spójnej wizualnej oprawy instytucji – mówi Krawczyk.

Ale nie było w tamtym momencie ustalonego budżetu na realizację systemu identyfikacji w zoo. Sprawa umarła.

Odżyła przy okazji konkursu na nowe logo. Plan B włączył się do akcji i także za darmo przesyła swoje propozycje. Szefowie zoo zgodzili się je również dołączyć do już zamieszczonych.

[ramka][link=http://www.zyciewarszawy.pl/artykul/542608_Logo-przeroslo-oczekiwania.html" "target=_blank]Czytaj w Życiu Warszawy Online[/link] [/ramka]

Dzwonią profesorowie ASP, przedstawiciele agencji reklamowych i projektowych, studenci. Nawet „bardzo ważna osoba z ratusza” – jak mówią przedstawiciele zoo. Wszyscy z apelem, by wybór nowego logo zoo był wieloetapowy, nie zamykał się 2 stycznia, jak pierwotnie zaplanowali przedstawiciele ogrodu.

– Przyznaję, konkurs ten przerósł nasze wyobrażenia i oczekiwania. Po prostu nie spodziewaliśmy się aż tak ogromnego odzewu na naszą propozycję zmiany logo. Musimy się zastanowić, co dalej z tym robić – zapowiada Ewa Zbonikowska, wiceszefowa zoo.

Pozostało jeszcze 80% artykułu
Reklama
Wydarzenia
RZECZo...: powiedzieli nam
Materiał Promocyjny
Garden Point – Twój klucz do wymarzonego ogrodu
Wydarzenia
Czy Unia Europejska jest gotowa na prezydenturę Trumpa?
Wydarzenia
Bezczeszczono zwłoki w lasach katyńskich
Materiał Promocyjny
GoWork.pl - praca to nie wszystko, co ma nam do zaoferowania!
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama