Reklama

#RZECZoBIZNESIE: Zachód broni rynku przed polskimi tirami

Dzisiejszy program #RZECZoBIZNESIE prowadził Paweł Rożyński . Jego gośćmi byli: Wiesław Kaczmarek, który był dwukrotnie ministrem skarbu w rządach SLD; Bartosz Kwiatkowski, ekspert PwC oraz Maciej Wroński, szef Związku Pracodawców Transport i Logistyka Polska

Aktualizacja: 02.06.2016 10:57 Publikacja: 02.06.2016 09:42

#RZECZoBIZNESIE: Zachód broni rynku przed polskimi tirami

Foto: Maciej Zienkiewicz

Był dwukrotnie ministrem skarbu w rządach SLD, a teraz dużo żegluje. Wiesław Kaczmarek, który przez ostatnie lata nabrał dystansu do świata polityki, skomentuje bieżące wydarzenia gospodarcze.

Czy żeglowanie ma coś wspólnego z polityką?

Na szczęście nie - mówi Wiesław Kaczmarek i dodaje, że to forma rekreacji, która łączy wielu ludzi. Specyficzny sposób na życie.

- Z polityki odszedłem w 2005 roku - mówi Wiesław Kaczmarek i przyznaje, że potrzebowała czasu by nabrać dystansu do polityki i życia politycznego.

- Polska traci reputację – uważa Kaczmarek, podkreślając, że szkoda ciężkiej pracy wykonanej od 1989 roku przez Polskę. - Tracimy opinie lidera – podkreśla i dodaje, ze bardzo go denerwuje argumentacja obecnie rządzących, że „wy też tak robiliście”.

Reklama
Reklama

Czy zagranicznych inwestorów zniechęci to do polskiej gospodarki?

Nie tylko zagranicznych ale także rodzimych inwestorów ten klimat polityczny i gospodarczy zniechęca do przedsiębiorczości.

Czego byśmy nie mówili o rozwoju Polski to jednak zapomnieliśmy o człowieku. Na przykład likwidacja PGRów. To była zgroza – podkreśla Wiesław Kaczmarek. PiS po raz pierwszy dotarł z żywą gotówka do zwykłych ludzi. Inna sprawa to kwestia tego czy budżet państwa na to stać.

Czy wróci pan do polityki? Nie – odpowiada Kaczmarek i dodaje, że w polityce był za długo. – Bardziej zajmowałem się projektami niż polityka – dodał.

Czy ekonomia współdzielenia i takie firmy jak Uber czy airbnb wywrócą do góry nogami współczesna gospodarkę – powie Bartosz Kwiatkowski, ekspert PwC.

Według KE gospodarka współdzielenia jest dla Europy szansą - mówi Bartosz Kwiatkowski, ekspert PwC.

Reklama
Reklama

Poza tym nacisk klientów na to by pozwolić im działać jest bardzo mocna.

W dużych metropoliach na przykład w Nowym Jorku taksówkarze przechodzą do Ubera – podkreśla Kwiatkowski, znacznie spadają też ceny przewozów.

 To samo dotyczy też rynku hotelowego czy spożywczego. Są też zagrożenia związane z odpowiedzialnością za współpracowników Ubera.

A na koniec Maciej Wroński, szef Związku Pracodawców Transport i Logistyka Polska, wyjaśni, dlaczego za granicą tak bardzo boją się naszych tirów.

Bo okazało się, że potrafimy być poważnym graczem na rynku - mówi Maciej Wroński, szef Związku Pracodawców Transport i Logistyka Polska.

Płaca minimalna i jednolita w sektorze transportowym to sposób na ochronę zachodniego rynku – uważa Wroński. To tylko pretekst by zablokować ekspansję polskich firm.

Reklama
Reklama

Czy Unia nam Pomoże? Co na to Bruksela?

- W Unii rządzi ten kto ma siłę polityczną - podkreśla Wroński, dlatego też większą siłę przebicia mają Niemcy i Francuzi.

Wydarzenia
Poznaliśmy nazwiska laureatów konkursu T-Mobile Voice Impact Award!
Wydarzenia
Totalizator Sportowy ma już 70 lat i nie zwalnia tempa
Polityka
Andrij Parubij: Nie wierzę w umowy z Władimirem Putinem
Materiał Promocyjny
Ubezpieczenie domu szyte na miarę – co warto do niego dodać?
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama