Reklama

Rośnie eksport na Półwysep Iberyjski

Polscy eksporterzy szukający nowych rynków zbytu niekoniecznie muszą spoglądać poza Europę.

Publikacja: 13.11.2015 15:08

Rośnie eksport na Półwysep Iberyjski

Foto: materiały prasowe

Okazuje się, że w mocno konkurencyjnej Unii Europejskiej są możliwości znaczącego zwiększenia zagranicznej sprzedaży. Przykładem jest Hiszpania, która szybko odbudowuje się po okresie kryzysu, stając się coraz bardziej chłonna dla polskich produktów. Warto także interesować się Portugalią.

Według ekonomistów Banku Zachodniego WBK, na Półwyspie Iberyjskim widać gospodarczą odwilż, co jest bardzo dobrym prognostykiem dla eksporterów planujących zwiększenie swojej obecności na tym rynku. Podkreślają oni, że odbicie w hiszpańskiej gospodarce nastąpiło w 2014 r. i było szybsze niż tego oczekiwano, zwłaszcza jeśli chodzi o konsumpcję prywatną. - Spodziewamy się kontynuacji poprawy sytuacji gospodarczej na Półwyspie Iberyjskim. Naszym zdaniem konsumpcja w Hiszpanii zwiększy się w 2015 roku o ok. 2 proc. – prognozuje Marcin Luziński, ekonomista BZ WBK. Co prawda, Hiszpania dopiero wkracza na ścieżkę ożywienia gospodarczego, ale jest na dobrej drodze dzięki przeprowadzonym wcześniej reformom strukturalnym.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Wydarzenia Gospodarcze
Rolnictwo w obliczu nowych wyzwań
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Wydarzenia Gospodarcze
Startuje Agro Show – największe targi rolnicze w Europie
Wydarzenia Gospodarcze
Siła budownictwa w polskiej gospodarce
Wydarzenia Gospodarcze
Szukajmy przyczyn, nie skutków. Kiedy profilaktyka wkracza na pierwszy plan?
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Wydarzenia Gospodarcze
Rola uczelni w rozwoju AI dla strategicznych potrzeb państwa
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama