Kazachstan otwiera się na polskie firmy

Słabnie polski eksport do Kazachstanu, uznanego przez rząd za jeden z perspektywicznych kierunków dla ekspansji polskich firm

Publikacja: 06.05.2016 13:30

Kazachstan otwiera się na polskie firmy

Foto: Bloomberg

Według Ministerstwa Rozwoju, w okresie styczeń-luty 2016 r. wartość sprzedaży polskich towarów na rynku kazachskim wyniosła 31,9 mln euro. W tym samym okresie rok wcześniej było to 52,6 mln euro. Słabszy okazał się także cały rok ubiegły: wartość eksportu wyniosła 361,8 mln euro, podczas gdy w roku 2014 było to 426,7 mln euro.

Tymczasem według ekspertów Banku Zachodniego WBK, Kazachstan jest krajem który intensywnie się przeobrażając daje perspektywy wzrostu nie tylko polskim eksporterom towarów, ale także usług, zwłaszcza budowlanych. Jest także miejscem, gdzie warto lokować bezpośrednie inwestycje. - Szczególnie warto o tym myśleć w kontekście spodziewanego rozwoju strefy znajdującej się na trasie Nowego Jedwabnego Szlaku – twierdzi Robert Antczak, dyrektor sprzedaży produktów bankowości korporacyjnej BZ WBK.

Złap mikołajkową okazję!

Czytaj dalej RP.PL.
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Wydarzenia Gospodarcze
Zarządzanie różnorodnością – DEI jako wyzwanie i klucz do sukcesu nowoczesnych organizacji
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Wydarzenia Gospodarcze
Czy polska prezydencja w Unii Europejskiej to czas na rozpoczęcie debaty o kosztach zrównoważonej transformacji? Dyskusja w świetle raportu Mario Draghi’ego.
Wydarzenia Gospodarcze
Bezpieczeństwo lekowe - filar gwarantujący stabilność europejskiej gospodarki
Wydarzenia Gospodarcze
CSRD, CSDDD, Atestacja. Na jakim etapie jesteśmy?
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Wydarzenia Gospodarcze
Transformacja biznesu w całym łańcuchu wartości – dobre praktyki