Holandia jest także rynkiem perspektywicznym, bo wartość eksportowanych tam towarów rośnie. Według Ministerstwa Rozwoju, w 2015 roku polski eksport do Holandii wart był 7,9 miliarda euro. To o blisko miliard euro więcej niż w roku 2014, w którym także nastąpił wzrost w ujęciu rocznym – o ok. 750 mln euro. Poprawa wyników eksportowych polskich firm działających na rynku holenderskim widoczna była także w pierwszym kwartale 2016 roku, w którym eksport wzrósł do 1,97 mld euro z 1,93 mld euro rok wcześniej.
W eksporcie z Polski do Holandii duży udział mają urządzenia mechaniczne i elektryczne, produkty mineralne, artykuły spożywcze i napoje, pojazdy i jednostki pływające, produkty pochodzenia zwierzęcego i zwierzęta żywe, wyroby różne, wyroby z metali nieszlachetnych, tworzywa sztuczne oraz materiały i wyroby włókiennicze. Eksperci szacują, że powinien rosnąć popyt na polskie wyrobów przemysłu elektronicznego, sprzętu AGD, jachty i łodzie sportowe, samochody, meble czy tekstylia.
Zdaniem przedstawicieli Banku Zachodniego WBK, Holandia to szansa dla wielu polskich branż. - Choć Holandia sama jest krajem rolniczym, to i nasi producenci mogą znaleźć tam niszę – chodzi o żywność ekologiczną, na którą jest spory popyt w Holandii – mówi Piotr Dylak, dyrektor ds. finansowania handlu BZ WBK.
Według Wydziału Promocji Handlu i Inwestycji przy polskiej ambasadzie w Hadze, w sprzedaży na rynki holenderskim ważną rolę odgrywają artykuły takie jak: mięso wołowe i wieprzowe, soki owocowe, owoce i orzechy, mleko i śmietana. W tej grupie towarów należy także upatrywać szczególnej szansy na wzrost polskiego eksportu. - Normy oraz oczekiwania potencjalnych niderlandzkich partnerów handlowych spełnia większość polskich producentów branży spożywczej, dlatego też co roku wielu z nich aktywnie uczestniczy w największej branżowej imprezie targowej w Amsterdamie PLMA's (Private Label Manufacturers Association World of Private Label – stwierdza WPHI.
Z porównania struktury polskiego eksportu z listą największych holenderskich inwestorów w Polsce wynika, że spora część towarów przywożonych do Holandii jest produkowana przez firmy z holenderskim kapitałem. Duże znaczenie ma także eksport usług. Według haskiego WPHI, obserwuje się wzrost zainteresowania na rynku holenderskim usługami finansowo-księgowymi, informatycznymi, budowlanymi, montażowymi i innymi realizowanymi przez firmy polskie. Są one często chwalone przez zleceniodawców za solidność wykonawstwa i konkurencyjność oferty.