Bez Twittera nie potrafią już obejść się politycy; wszedł do firm, marketingu, do działów PR. Kto chce odnieść w tym medium sukces, musi je zrozumieć. Odnosi się to zwłaszcza do firm, które chcą wykorzystać Twittera jak tablicę reklamową, na której można powiesić informację o produkcie, o nowym rynku czy nominacji do zarządu. Jeśli tak potraktujemy Twitter, szybko się okaże, że nie będzie chętnych do śledzenia tych wpisów – mówi autor. Twitter to narzędzie do tworzenia własnej społeczności zainteresowanej tym, co robimy. Dlatego pierwszy stopień do mistrzostwa użytkowania Twittera to ciekawość. Jak tworzyć ciekawe wpisy i sprawiać, aby były przekazywane dalej, a liczba naszych „obserwujących" ciągle rosła? Kogo i kiedy „banować", czyli nie dopuszczać do obserwowania i komentowania naszych wpisów? Czy należy też zamieszczać zdjęcia, jeśli tak, to jakie? Kto powinien mieć dostęp do konta naszej firmy czy instytucji? W jaki sposób uplasować Twittera w naszej strategii budowania mediów własnych dla nas. Nawet jeśli korzystamy już z tego medium, warto podpatrywać mistrzów – radzi autor i zachęca do czytania zwłaszcza tych, którzy chcieliby poznać świat nowych mediów i Twittera i zrozumieć panujące tam zasady. Bez tego nie da się wejść do „elity tego pokolenia", jak nazywa autor użytkowników Twittera. Przytacza w książce 100 najciekawszych według niego kont na Twitterze w Polsce oraz  wypowiedzi wielu znanych osób, które polecają Twittera.