Firma poinformowała, że utrzymuje wysoką sprzedaż ubezpieczeń dla MSP i do kredytów gotówkowych, które są dominującymi liniami biznesowymi w portfolio Grupy. Dynamicznie rozwija się nowa kategoria – ubezpieczenia z segmentu życiowego dla branży leasingowej. Ich sprzedaż wzrosła aż 7-krotnie.
W I półroczu 2014 r. Towarzystwo Ubezpieczeń Europa S.A. zebrało o prawie jedną piątą więcej składki przypisanej brutto niż w tym samym czasie rok wcześniej, sprzedając polisy za ponad 373 mln. zł (wg PSR i MSR). Spółka zamknęła pierwszych sześć miesięcy wynikiem netto w wysokości 100 mln. zł. Towarzystwo Ubezpieczeń na Życie Europa S.A. sprzedało ubezpieczenia o wartości prawie 412 mln. zł wg MSR (i 536 mln. zł wg PSR) i wypracowało prawie 15 mln. zł zysku.
Składka przypisana brutto (wg PSR) w obu spółkach wyniosła łącznie prawie 910 mln. zł.
W spółce majątkowej głównymi kategoriami pod względem przychodów były ubezpieczenia dla małego i średniego biznesu oraz do kredytów konsumpcyjnych.
- Źródłem naszego sukcesu w tym obszarze jest umiejętność wyprzedzania oczekiwań klientów. Potrafimy konstruować takie rozwiązania ubezpieczeniowe, które kompleksowo zaspokajają potrzeby korzystających z nich osób. Ten sukces jest możliwy dzięki innowacjom produktowym i uproszczonym procedurom w umowach grupowych, umożliwiającym uzyskanie szerokiej ochrony przy zachowaniu konkurencyjnych cen - mówi Jacek Podoba, prezes Grupy Ubezpieczeniowej Europa. - Systematycznie modyfikujemy także nasze produkty, nie czekając na ostateczne wytyczne regulatorów rynku – dodaje.