Miniony rok na korcie należał do Igi Świątek. Polka sięgnęła po najważniejsze trofea w światowym tenisie i ustanowiła nowe rekordy w historii tego sportu. Od stycznia 2021 r. liderkę rankingu WTA wspiera jako główny partner największy polski ubezpieczyciel – PZU.
- Ten rok był wyjątkowy, zdecydowanie najlepszy w mojej karierze i nigdy go nie zapomnę. Osiągnęłam więcej niż mogłabym sobie wymarzyć podczas jednego sezonu. To zasługa całego zespołu, z którym ciężko pracujemy, by moja forma była stabilna i żebym stawała się coraz lepszą tenisistką. Nie byłoby to możliwe także bez wsparcia ze strony mojego głównego sponsora – PZU, dzięki któremu mam zapewnione bezpieczeństwo w biznesowej sferze mojej kariery. Dzięki tej strategicznej współpracy mogę skupić się na swojej pracy, grze w tenisa – mówi Iga Świątek.
Czytaj więcej
Iga Świątek została ogłoszona Sportowcem Roku podczas Gali Mistrzów Sportu wieńczącej 88. Plebiscyt Przeglądu Sportowego na Najlepszego Sportowca Polski 2022 Roku.
Iga Świątek jest najlepszą na świecie tenisistką od kwietnia 2022 r. i króluje w rankingu WTA nieprzerwanie od 40 tygodni. Zdobyła w minionym roku 11085 punktów, a jej przewaga nad drugą z kolei zawodniczką, Ons Jabeur z Tunezji, wynosi aż 6030 oczek. Wysoką formę Polka utrzymywała od stycznia do końca sezonu. Wygrała w tym czasie 8 turniejów, w tym dwa wielkoszlemowe (Rolanda Garrosa i US Open). Może również pochwalić się pokaźną liczbą aż 67 wygranych meczów oraz rekordową w tym stuleciu serią 37 zwycięstw z rzędu. W uznaniu wyników, jako pierwsza Polka została nagrodzona przez WTA Awards tytułem Player of the Year 2022.
- Osiągnięcia Igi Świątek w minionym sezonie są imponujące. Cieszę się, że wciąż jest w doskonałej formie, bo przed nią wielkie wyzwanie w Australii. Już drugi rok zapewniamy Idze bezpieczeństwo finansowe, dzięki któremu może ona spokojnie doskonalić grę i rozwijać tenisową karierę. Jako główny partner i ubezpieczyciel Igi z przyjemnością obserwujemy olbrzymi progres, który dzięki ciężkiej pracy i determinacji zrobiła od początku ubiegłego roku – mówi Beata Kozłowska-Chyła, prezes PZU.
Agencja badawczo-konsultingowa Sponsoring Insight szacowała, że w pierwszym roku współpraca z Igą Świątek przyniosła największemu polskiemu ubezpieczycielowi 42 mln zł ekwiwalentu reklamowego (tyle PZU musiałby wydać na reklamy w mediach, by osiągnąć podobny zasięg i oddźwięk), na który złożyło się przeszło 13 tys. publikacji. Był to bardzo dobry wynik. W tym roku liczby wskazujące na efektywność sponsoringu dla PZU są niemal trzykrotnie większe. Jak wyliczyła Sponsoring Insight, od stycznia do grudnia 2022 r. w mediach ukazało się niemal 40 tys. materiałów, w których pojawiła się Iga Świątek eksponująca markę PZU. Przekłada się to na przeszło 115 mln zł ekwiwalentu reklamowego.
Czytaj więcej
Naomi Osaka miała być następczynią Sereny Williams, a stopniowo znika z kortów. Nie zagra także w Australian Open, w przeciwieństwie do Novaka Djokovicia.
- Wartość ekwiwalentu reklamowego, jaki w tym roku wypracowała dla PZU Iga Świątek, jest efektem jej wspaniałych osiągnięć podczas turniejów. Jej obecność w gronie najlepszych sportowców przyczynia się do dużej ekspozycji i zasięgu marki PZU, nie tylko w Polsce i Europie, gdzie działamy biznesowo, lecz także na całym świecie – mówi prezes Kozłowska-Chyła. - Jesteśmy dumni, że Iga jest tak znakomitą ambasadorką Polski. Jej dokonania sportowe, styl gry oraz postawa poza kortem pokazują dojrzałość i odpowiedzialność tej młodej zawodniczki. Doceniamy, że Iga wykorzystuje swój autorytet angażując się w sprawy o znaczeniu uniwersalnym, a także promuje sport wśród dzieci i młodzieży, m.in. w ramach programu Dobra Drużyna PZU - dodaje.
Iga Świątek jest ambasadorką i kapitanem Dobrej Drużyny PZU. Program promuje aktywność fizyczną i zdrowy styl życia wśród dzieci i młodzieży, zwłaszcza spoza dużych miast. Dobra Drużyna PZU zrzesza już ponad 70 tys. młodych zawodników w całej Polsce.
W lipcu zeszłego roku Iga, przy sponsorskim wsparciu PZU, zorganizowała mecz charytatywny „Iga Świątek i przyjaciele dla Ukrainy”. Dochód z wydarzenia został przekazany na pomoc mieszkańcom dotkniętej wojną Ukrainy.
Zawodniczka włączyła się również w świąteczną akcję charytatywną „Łańcuch wdzięczności PZU”, po zakończeniu której zebrane pieniądze zostaną przeznaczone na prezenty dla dzieci z domów dziecka.
W ubiegłym roku Iga Świątek była także twarzą kampanii reklamowych produktów PZU, m.in. PZU Dom, PZU Wojażer, PZU Auto, ubezpieczenia NNW dla dzieci i młodzieży. Wystąpiła także w kampanii marketingowej „Żyj długo i szczęśliwie”, promującej ubezpieczenia na życie i zdrowie oraz w kampanii ubezpieczeń życiowych „Masz wpływ na swoje życie”.
Czytaj więcej
Reprezentacja Polski przegrała z USA 0:5 w półfinale turnieju drużynowego United Cup w Sydney. Decydujący punkt dla zwycięzców zdobył Taylor Fritz pokonując Huberta Hurkacza.
Potwierdzeniem owocnej współpracy PZU z Igą Świątek są otrzymane przez nich wyróżnienia, m.in. Nagroda Biznesu Sportowego DEMES za 2021 r. w kategorii projekt sponsoringowy oraz wyróżnienie PZU wspólnie z Igą Świątek Złotym Laurem redakcji „Super Biznesu" w kategorii „Ambasador Polski na świecie". Główną nagrodę PZU otrzymał również od Stowarzyszenia Sport Biznes Polska za „Debiut Sponsoringowy 2021 roku" – przede wszystkim za współpracę z Igą Świątek oraz program Dobra Drużyna PZU.
Iga Świątek w minionym roku otrzymała m.in. trofeum imienia Chris Evert dla najlepszej singlistki roku, tytuł Player of the Year 2022, przyznany przez WTA, a poza światem sportu tytułem Gwiazda PR w konkursie Złote Spinacze 2022. Poza tym zdobyła pierwsze miejsce w corocznej ankiecie Polskiej Agencji Prasowej na 10 najlepszych sportowców 2022 r. w Europie oraz decyzją kibiców wygrała prestiżowy plebiscyt „Przeglądu Sportowego” na najlepszego polskiego sportowca w 2022 r. Sukcesy Polki doceniła także francuska gazeta L'Equipe, która wybrała Igę Świątek na najlepszą sportsmenką 2022 r. na świecie.
Kontrakt PZU z Igą Świątek podpisano na trzy lata.