PZU sowicie zarabia na kontrakcie z Igą Świątek

Współpraca sponsoringowa z Igą Świątek przyniosła w 2022 r. jej głównemu partnerowi, firmie PZU, przeszło 115 mln zł ekwiwalentu reklamowego. Zadowolenie ze współpracy wyraża też nasza najlepsza tenisistka.

Publikacja: 10.01.2023 11:46

PZU sowicie zarabia na kontrakcie z Igą Świątek

Foto: AFP

Miniony rok na korcie należał do Igi Świątek. Polka sięgnęła po najważniejsze trofea w światowym tenisie i ustanowiła nowe rekordy w historii tego sportu. Od stycznia 2021 r. liderkę rankingu WTA wspiera jako główny partner największy polski ubezpieczyciel – PZU.

- Ten rok był wyjątkowy, zdecydowanie najlepszy w mojej karierze i nigdy go nie zapomnę. Osiągnęłam więcej niż mogłabym sobie wymarzyć podczas jednego sezonu. To zasługa całego zespołu, z którym ciężko pracujemy, by moja forma była stabilna i żebym stawała się coraz lepszą tenisistką. Nie byłoby to możliwe także bez wsparcia ze strony mojego głównego sponsora – PZU, dzięki któremu mam zapewnione bezpieczeństwo w biznesowej sferze mojej kariery. Dzięki tej strategicznej współpracy mogę skupić się na swojej pracy, grze w tenisa – mówi Iga Świątek.

Czytaj więcej

Iga Świątek najlepsza w plebiscycie na sportowca 2022 roku

Iga Świątek jest najlepszą na świecie tenisistką od kwietnia 2022 r. i króluje w rankingu WTA nieprzerwanie od 40 tygodni. Zdobyła w minionym roku 11085 punktów, a jej przewaga nad drugą z kolei zawodniczką, Ons Jabeur z Tunezji, wynosi aż 6030 oczek. Wysoką formę Polka utrzymywała od stycznia do końca sezonu. Wygrała w tym czasie 8 turniejów, w tym dwa wielkoszlemowe (Rolanda Garrosa i US Open). Może również pochwalić się pokaźną liczbą aż 67 wygranych meczów oraz rekordową w tym stuleciu serią 37 zwycięstw z rzędu. W uznaniu wyników, jako pierwsza Polka została nagrodzona przez WTA Awards tytułem Player of the Year 2022.

- Osiągnięcia Igi Świątek w minionym sezonie są imponujące. Cieszę się, że wciąż jest w doskonałej formie, bo przed nią wielkie wyzwanie w Australii. Już drugi rok zapewniamy Idze bezpieczeństwo finansowe, dzięki któremu może ona spokojnie doskonalić grę i rozwijać tenisową karierę. Jako główny partner i ubezpieczyciel Igi z przyjemnością obserwujemy olbrzymi progres, który dzięki ciężkiej pracy i determinacji zrobiła od początku ubiegłego roku – mówi Beata Kozłowska-Chyła, prezes PZU.

Agencja badawczo-konsultingowa Sponsoring Insight szacowała, że w pierwszym roku współpraca z Igą Świątek przyniosła największemu polskiemu ubezpieczycielowi 42 mln zł ekwiwalentu reklamowego (tyle PZU musiałby wydać na reklamy w mediach, by osiągnąć podobny zasięg i oddźwięk), na który złożyło się przeszło 13 tys. publikacji. Był to bardzo dobry wynik. W tym roku liczby wskazujące na efektywność sponsoringu dla PZU są niemal trzykrotnie większe. Jak wyliczyła Sponsoring Insight, od stycznia do grudnia 2022 r. w mediach ukazało się niemal 40 tys. materiałów, w których pojawiła się Iga Świątek eksponująca markę PZU. Przekłada się to na przeszło 115 mln zł ekwiwalentu reklamowego.

Czytaj więcej

Naomi Osaka widziana w Luwrze

- Wartość ekwiwalentu reklamowego, jaki w tym roku wypracowała dla PZU Iga Świątek, jest efektem jej wspaniałych osiągnięć podczas turniejów. Jej obecność w gronie najlepszych sportowców przyczynia się do dużej ekspozycji i zasięgu marki PZU, nie tylko w Polsce i Europie, gdzie działamy biznesowo, lecz także na całym świecie – mówi prezes Kozłowska-Chyła. - Jesteśmy dumni, że Iga jest tak znakomitą ambasadorką Polski. Jej dokonania sportowe, styl gry oraz postawa poza kortem pokazują dojrzałość i odpowiedzialność tej młodej zawodniczki. Doceniamy, że Iga wykorzystuje swój autorytet angażując się w sprawy o znaczeniu uniwersalnym, a także promuje sport wśród dzieci i młodzieży, m.in. w ramach programu Dobra Drużyna PZU - dodaje.

Iga Świątek jest ambasadorką i kapitanem Dobrej Drużyny PZU. Program promuje aktywność fizyczną i zdrowy styl życia wśród dzieci i młodzieży, zwłaszcza spoza dużych miast. Dobra Drużyna PZU zrzesza już ponad 70 tys. młodych zawodników w całej Polsce.

W lipcu zeszłego roku Iga, przy sponsorskim wsparciu PZU, zorganizowała mecz charytatywny „Iga Świątek i przyjaciele dla Ukrainy”. Dochód z wydarzenia został przekazany na pomoc mieszkańcom dotkniętej wojną Ukrainy.

Zawodniczka włączyła się również w świąteczną akcję charytatywną „Łańcuch wdzięczności PZU”, po zakończeniu której zebrane pieniądze zostaną przeznaczone na prezenty dla dzieci z domów dziecka.

W ubiegłym roku Iga Świątek była także twarzą kampanii reklamowych produktów PZU, m.in. PZU Dom, PZU Wojażer, PZU Auto, ubezpieczenia NNW dla dzieci i młodzieży. Wystąpiła także w kampanii marketingowej „Żyj długo i szczęśliwie”, promującej ubezpieczenia na życie i zdrowie oraz w kampanii ubezpieczeń życiowych „Masz wpływ na swoje życie”.

Czytaj więcej

Finał United Cup nie dla Polaków. Świątek nie zagra w Adelajdzie

Potwierdzeniem owocnej współpracy PZU z Igą Świątek są otrzymane przez nich wyróżnienia, m.in. Nagroda Biznesu Sportowego DEMES za 2021 r. w kategorii projekt sponsoringowy oraz wyróżnienie PZU wspólnie z Igą Świątek Złotym Laurem redakcji „Super Biznesu" w kategorii „Ambasador Polski na świecie". Główną nagrodę PZU otrzymał również od Stowarzyszenia Sport Biznes Polska za „Debiut Sponsoringowy 2021 roku" – przede wszystkim za współpracę z Igą Świątek oraz program Dobra Drużyna PZU.

Iga Świątek w minionym roku otrzymała m.in. trofeum imienia Chris Evert dla najlepszej singlistki roku, tytuł Player of the Year 2022, przyznany przez WTA, a poza światem sportu tytułem Gwiazda PR w konkursie Złote Spinacze 2022. Poza tym zdobyła pierwsze miejsce w corocznej ankiecie Polskiej Agencji Prasowej na 10 najlepszych sportowców 2022 r. w Europie oraz decyzją kibiców wygrała prestiżowy plebiscyt „Przeglądu Sportowego” na najlepszego polskiego sportowca w 2022 r. Sukcesy Polki doceniła także francuska gazeta L'Equipe, która wybrała Igę Świątek na najlepszą sportsmenką 2022 r. na świecie.

Kontrakt PZU z Igą Świątek podpisano na trzy lata.

Miniony rok na korcie należał do Igi Świątek. Polka sięgnęła po najważniejsze trofea w światowym tenisie i ustanowiła nowe rekordy w historii tego sportu. Od stycznia 2021 r. liderkę rankingu WTA wspiera jako główny partner największy polski ubezpieczyciel – PZU.

- Ten rok był wyjątkowy, zdecydowanie najlepszy w mojej karierze i nigdy go nie zapomnę. Osiągnęłam więcej niż mogłabym sobie wymarzyć podczas jednego sezonu. To zasługa całego zespołu, z którym ciężko pracujemy, by moja forma była stabilna i żebym stawała się coraz lepszą tenisistką. Nie byłoby to możliwe także bez wsparcia ze strony mojego głównego sponsora – PZU, dzięki któremu mam zapewnione bezpieczeństwo w biznesowej sferze mojej kariery. Dzięki tej strategicznej współpracy mogę skupić się na swojej pracy, grze w tenisa – mówi Iga Świątek.

Pozostało 86% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Ubezpieczenia
Drożeją polisy na zdrowie i abonamenty medyczne
Ubezpieczenia
Roszady w największym polskim ubezpieczycielu. Były szef mBanku na czele PZU Życie
Ubezpieczenia
OFE dały zarobić lepiej niż lokaty bankowe i subkonta ZUS
Ubezpieczenia
Po wyborze nowego zarządu kapitalizacja PZU w górę o blisko miliard złotych
Ubezpieczenia
Rekord sprzedaży polis majątkowych i życiowych Warty