DPD, Poczta i InPost budują potężne sieci odbioru paczek

Tylko w tym roku DPD udostępni w Polsce 1 tys. punktów odbioru i nadawania paczek. Taką samą liczbę paczkomatów chce uruchomić InPost. Prawdziwą ekspansję zapowiada Poczta Polska.

Publikacja: 18.01.2017 19:17

Foto: 123RF

Firmy kurierskie zaostrzają walkę o rodzimy rynek paczek. Nic dziwnego, bo wycenia się go na ponad 5 mld zł, a jego wartość rośnie z roku na rok o kilkadziesiąt procent.

Francuskie DPD, które jest liderem rynku kurierskiego w Polsce, ma mocarstwowe plany. W 2015 r. spółka przejęła Siódemkę, zdobywając 30 proc. tego rynku. Teraz w ciągu trzech lat zamierza zająć kolejne 5 proc. W realizacji strategii ma pomóc sieć punktów nadawania i odbioru paczek. DPD buduje je w oparciu o partnerskie sklepy. Dziś ma ich 1,1 tys. – W tym roku chcemy, by nasza sieć liczyła już 2 tys. placówek pod logo Pickup – wyjaśnia Rafał Nawłoka, prezes DPD w Polsce.

Tylko 99 zł za rok.
Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.
Transport
Pilot wywołał pożar w samolocie British Airways, bo pomylił lewą rękę z prawą
Transport
Wojna lotnicza? Bruksela grozi cłami Boeingowi
Transport
Uber ma kłopoty. Wyniki rozczarowały, najniższy wzrost od czasów pandemii
Transport
Donald Trump nie da pieniędzy na szybką kolej w Kalifornii
Transport
Konflikt Indii z Pakistanem. Mnóstwo lotów odwołanych bądź wydłużonych
Materiał Promocyjny
Między elastycznością a bezpieczeństwem