Reklama

Pandemia wymusiła mniejszą produkcję szampana

Producenci szampana doszli w ostatniej chwili do porozumienia o zmniejszeniu ilości winogron, jakie zbiorą w tej kampanii, bo chcą wyjść z załamania sprzedaży wywołanego przez kryzys sanitarny.

Aktualizacja: 19.08.2020 12:37 Publikacja: 19.08.2020 12:33

Pandemia wymusiła mniejszą produkcję szampana

Foto: AdobeStock

Zbieranie owoców zaczęło się dwa tygodnie wcześniej, najwcześniej w historii z powodu suszy. Oficjalny początek ogłoszono w poniedziałek 17 sierpnia, a we wtorek właściciele winnic i producenci szampana postanowili zmniejszyć zbiory winogron do 8 ton z hektara, co powinno dać po 230 butelek tego trunku. Jest to zmniejszenie o 22 proc. wobec 10,2 ton z hektara w 2019 r. — podała w komunikacie organizacja producentów szampana CIVC.

W rozmowach trwał od 2 tygodni impas, bo duże firmy naciskały na większe ograniczenie zbiorów, aby ratować ceny, natomiast niektórzy właściciele winnic chcieli bardziej skorzystać na obiecującym sezonie. CIVC uznała, że przed zbliżającymi się świętami pod koniec roku, najważniejszym okresem dla szampana, ale w warunkach dostosowywania się świata do konsekwencji pandemii przyjęto rozwiązanie bez precedensu w ograniczeniu wielkości zbiorów winogron. 

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Przemysł spożywczy
USA nałożyły na Brazylię 50-proc. cła. Kawa zamiast do Stanów pojedzie do Chin
Przemysł spożywczy
Niemieckie browary w kryzysie. Niemcy piją coraz mniej piwa
Przemysł spożywczy
TikTok wypromował kolejny produkt spożywczy. Producenci nie nadążają z produkcją
Przemysł spożywczy
Coca-Cola potwierdziła słowa Donalda Trumpa. Szykuje nowe produkty
Materiał Promocyjny
Bieszczady to region, który wciąż zachowuje aurę dzikości i tajemniczości
Przemysł spożywczy
Producenci mięsa w Polsce mają wiele kłopotów. Ale stoi przed nimi ważna szansa
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Reklama
Reklama