Reklama
Rozwiń
Reklama

Pandemia wymusiła mniejszą produkcję szampana

Producenci szampana doszli w ostatniej chwili do porozumienia o zmniejszeniu ilości winogron, jakie zbiorą w tej kampanii, bo chcą wyjść z załamania sprzedaży wywołanego przez kryzys sanitarny.

Aktualizacja: 19.08.2020 12:37 Publikacja: 19.08.2020 12:33

Pandemia wymusiła mniejszą produkcję szampana

Foto: AdobeStock

Zbieranie owoców zaczęło się dwa tygodnie wcześniej, najwcześniej w historii z powodu suszy. Oficjalny początek ogłoszono w poniedziałek 17 sierpnia, a we wtorek właściciele winnic i producenci szampana postanowili zmniejszyć zbiory winogron do 8 ton z hektara, co powinno dać po 230 butelek tego trunku. Jest to zmniejszenie o 22 proc. wobec 10,2 ton z hektara w 2019 r. — podała w komunikacie organizacja producentów szampana CIVC.

W rozmowach trwał od 2 tygodni impas, bo duże firmy naciskały na większe ograniczenie zbiorów, aby ratować ceny, natomiast niektórzy właściciele winnic chcieli bardziej skorzystać na obiecującym sezonie. CIVC uznała, że przed zbliżającymi się świętami pod koniec roku, najważniejszym okresem dla szampana, ale w warunkach dostosowywania się świata do konsekwencji pandemii przyjęto rozwiązanie bez precedensu w ograniczeniu wielkości zbiorów winogron. 

RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskasz dodatkowo pełny dostęp do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie otrzymasz dostęp do NYT: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Przemysł spożywczy
Nutella w tarapatach. Najgorsze zbiory orzechów laskowych od dekad
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Przemysł spożywczy
Małpki królują na stacjach benzynowych. Stacje walczą o handel procentami
Przemysł spożywczy
Unilever zabronił szefowi Ben & Jerry’s produkcji propalestyńskich lodów. On i tak je zrobi
Przemysł spożywczy
Henryk Kania dostanie list żelazny, jeśli wpłaci 8 mln zł poręczenia
Materiał Promocyjny
Osiedle Zdrój – zielona inwestycja w sercu Milanówka i… Polski
Przemysł spożywczy
„Koniec głaskania się po głowach w branży roślinnej”. Rewolucji nie ma, ale branża rośnie
Reklama
Reklama