Reklama

Starbucks uwierzył znów w Wielką Brytanię. Nie chce już sprzedawać biznesu

W ubiegłym roku kryzys uderzył w Starbucksa tak mocno, że znana sieć kawiarni rozważała sprzedanie swojego biznesu w Wielkiej Brytanii. Teraz firma zmieniła zdanie i zapowiedziała duże inwestycje na Wyspach.

Publikacja: 07.03.2023 14:55

Starbucks uwierzył znów w Wielką Brytanię. Nie chce już sprzedawać biznesu

Foto: Adobe Stock

ala

Ostatnie lata nie były łatwe dla największej na świecie sieci kawiarni. Starbucks został mocno poturbowany przez pandemię, a w Wielkiej Brytanii dodatkowo musiał mierzyć się z problemami w dostawach wywołanymi brexitem i rosnącą konkurencją. Jak donosiły w połowie 2022 roku zagraniczne media, firma miała tak złe wyniki na Wyspach, że rozważała nawet sprzedaż swojego brytyjskiego biznesu.

Jeśli faktycznie sieć kawiarni miała takie plany, teraz już poszły w niepamięć. Starbucks właśnie ogłosił, że zamierza w 2023 roku otworzyć 100 nowych lokali w Zjednoczonym Królestwie i zainwestować miliony funtów w rozwój istniejących. Firma na nowo uwierzyła w brytyjski rynek, gdy zanotowała imponujący skok sprzedaży w ostatnich miesiącach i to pomimo wysokiej inflacji.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Przemysł spożywczy
USA nałożyły na Brazylię 50-proc. cła. Kawa zamiast do Stanów pojedzie do Chin
Przemysł spożywczy
Niemieckie browary w kryzysie. Niemcy piją coraz mniej piwa
Przemysł spożywczy
TikTok wypromował kolejny produkt spożywczy. Producenci nie nadążają z produkcją
Przemysł spożywczy
Coca-Cola potwierdziła słowa Donalda Trumpa. Szykuje nowe produkty
Materiał Promocyjny
Bieszczady to region, który wciąż zachowuje aurę dzikości i tajemniczości
Przemysł spożywczy
Producenci mięsa w Polsce mają wiele kłopotów. Ale stoi przed nimi ważna szansa
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Reklama
Reklama