Polacy nie rozpili się w izolacji. Sprzedaż alkoholu spadła

Sprzedaż alkoholu ogółem nieco spadła. Jedną z najszybciej rosnących kategorii jest wino.

Aktualizacja: 17.12.2020 06:06 Publikacja: 16.12.2020 21:00

Polacy nie rozpili się w izolacji. Sprzedaż alkoholu spadła

Foto: Adobe Stock

Z danych Nielsena wynika, że od listopada 2019 r. do października 2020 r. sprzedaż alkoholu w Polsce wartościowo wzrosła 7 proc., co jest m.in. efektem wzrostu cen na skutek podwyżek akcyzy. Ilościowo rynek spadł jednak o 1 proc. Mocno rośnie kategoria win – stołowe zyskały 9 proc., do 2,3 mld zł, zaś ilościowo wzrosły o 6 proc. – Najdynamiczniej rozwijającym się segmentem są wina musujące, na które Polacy wydali 555 mln zł. To 16-proc. wzrost wartości sprzedaży rok do roku – mówi Anna Anasik, konsultant z Nielsena.

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Przemysł spożywczy
W tym i w przyszłym roku mniej kawy z Brazylii
Przemysł spożywczy
Kakao będzie drożeć jeszcze latami. Miliardowe inwestycje nie zwrócą się szybko
Przemysł spożywczy
Amerykańska firma ma nakarmić rosyjskie wojsko. Kreml skonfiskował ją za rzekome przekręty
Przemysł spożywczy
Eksport szansą dla producentów mocnych alkoholi
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Przemysł spożywczy
Kryzys ryżowy: Japonia uwalnia rezerwy strategiczne najważniejszego produktu żywnościowego
Materiał Partnera
Polska ma ogromny potencjał jeśli chodzi o samochody elektryczne