Reklama

Przemysł Spirytusowy. Wódka żegna chude lata

Branża dochodzi do siebie po podwyżce akcyzy. Pomagają jej rosnące dochody Polaków oraz trafione innowacje.

Aktualizacja: 21.12.2016 05:17 Publikacja: 20.12.2016 19:15

Foto: 123RF

– Rok 2016 może zakończyć się niewielkim, kilkuprocentowym wzrostem sprzedaży wódki w Polsce – mówi „Rzeczpospolitej" Leszek Wiwała, prezes Związku Pracodawców Polski Przemysł Spirytusowy (ZPPPS).

Po raz ostatni sprzedaż wódki urosła – o 0,8 proc. – w 2012 r. W 2013 r. była już jednak o 1,4 proc. niższa, a w kolejnych dwóch latach kurczyła się odpowiednio o 1,6 i 2,9 proc.

Pozostało jeszcze 91% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Przemysł spożywczy
Henryk Kania dostanie list żelazny, jeśli wpłaci 8 mln zł poręczenia
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Przemysł spożywczy
„Koniec głaskania się po głowach w branży roślinnej”. Rewolucji nie ma, ale branża rośnie
Przemysł spożywczy
Ceny kawy w USA rosną przez cła Trumpa – palarnie biją na alarm
Przemysł spożywczy
Grupa Żywiec zamyka kolejny browar. Po Leżajsku pora na Namysłów
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Przemysł spożywczy
Na bezalkoholowe trunki Polacy wydają już więcej niż na herbatę
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama