Producent wegańskich słodyczy podpadł właścicielowi Milki. Przez kolor opakowania

Międzynarodowy koncern spożywczy zagrozi postępowaniem sądowym londyńskiemu producentowi wegańskich przekąsek z powodu koloru jednego z jej batonów owocowych.

Publikacja: 27.09.2021 12:16

Producent wegańskich słodyczy podpadł właścicielowi Milki. Przez kolor opakowania

Foto: Bloomberg

Koncern Mondelez twierdzi, że batonik kakaowy Primal Pantry „wykorzystuje” znak towarowy jego marki produktów Milka. Prawnicy koncernu domagają się zaprzestania używania liliowych opakowań i grożą karą w wysokości 5200 funtów za każde pojedyncze naruszenie ich znaku towarowego.

Firma Nurture Brands, która jest właścicielem Primal Pantry, zaprzecza zarzutom i twierdzi, że nie podszywa się pod znak towarowy międzynarodowego giganta spożywczego.

Przekąski Primal Pantry zostały wprowadzone na rynek w 2016 roku w różnych kolorach, dzięki czemu „wyróżniają się na sklepowej półce” - powiedział BBC Adam Draper, dyrektor zarządzający Nurture Brands. Draper podkreśla, że ich liliowe batoniki nie są w tym samym odcieniu co produkty Milka i nie są też do nich w żaden sposób podobne. To nie jest ten sam odcień liliowego – podkreśla w rozmowie z BBC. Mondelez nie przedstawił żadnych dowodów, że kolor opakowania jest wystarczająco podobny, aby naruszać znak towarowy Milka - powiedział Draper.

Założona w Londynie firma Nurture Brands dostarcza przekąski wegańskie do sklepów w całej Europie. w całej Europie. W swojej siedzibie w Londynie zatrudnia 26 osób i ma także fabrykę w północno-wschodniej Anglii.

Wycofanie produktów i usunięcie wszystkich opakowań znajdujących się obecnie w obiegu może kosztować od 30 do 50 tys. funtów „bez uwzględniania wszystkich grzywien” - szacuje Draper. BBC informuje, że Mondelez dał Nurture Brands sześć miesięcy na zmianę opakowania.

Amerykańska firma Mondelez jest właścicielem wielu znanych marek, w tym Toblerone i Oreo, a brytyjskie marki Cadbury i Kenco są również częścią jej imperium. W 2019 r. jej spółka zależna Cadbury przegrała proces w wyniku, którego straciła prawo do ochrony specyficznego odcienia fioletu, którego używa do produkcji opakowań do czekolady.

Czytaj więcej

Cadbury rezygnuje z walki o fioletowy kolor jako znak towarowy

Przedstawicielka Mondelez poinformowała, że firma zastrzegła specyficzny odcień fioletu, charakterystyczny dla produktów sprzedawanych pod marką Milka. Potwierdziła tez informacje brytyjskiego producenta o piśmie przedprocesowym podkreślając, że Mondelez „rozpoczął konwersacje” z Primal Pantry, by „rozwiązać problem pokojowo”.

Przemysł spożywczy
W tym i w przyszłym roku mniej kawy z Brazylii
Przemysł spożywczy
Kakao będzie drożeć jeszcze latami. Miliardowe inwestycje nie zwrócą się szybko
Przemysł spożywczy
Amerykańska firma ma nakarmić rosyjskie wojsko. Kreml skonfiskował ją za rzekome przekręty
Przemysł spożywczy
Eksport szansą dla producentów mocnych alkoholi
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Przemysł spożywczy
Kryzys ryżowy: Japonia uwalnia rezerwy strategiczne najważniejszego produktu żywnościowego
Materiał Partnera
Polska ma ogromny potencjał jeśli chodzi o samochody elektryczne