W wielu wysokorozwiniętych państwach coraz popularniejsza staje się dieta bezmięsna. Uwagę na to zwracają również giganci fast foodu, których sukces zawsze oparty był na mięsie. Trendu nie przegapia także McDonald’s, który od kilku lat ostrożnie testuje na różnych rynkach bezmięsne opcje, w zależności od popytu. Nadal jednak ważnym wydarzeniem jest fakt, że na jednym ze swoich ważniejszych rynków, w Niemczech, McDonald’s wprowadza do menu wegańskiego burgera. Niemcy to jeden z pięciu najważniejszych krajów dla giganta szybkiego jedzenia.
W niemieckich lokalach sieci pojawił się Big Vegan TS, w którym nie uświadczymy mięsa. Burgera wytwarza dla McDonald’s koncern Nestle. McDonald’s nie adresuje go jednak tylko do wegan i wegetarian, ale także do tych, którzy lubią smak mięsa, ale chcieliby czasem zjeść coś zdrowszego. Koncern wprowadza bowiem wegańskiego burgera, który będąc pozbawionym mięsa ma smak i fakturę podobne do mięsa. Dzięki temu może go zjeść ze smakiem mięsożerca, a z czystym sumieniem weganin. Podobne burgery okazały się sukcesem u konkurenta McDonald’s, Burger Kinga, który niedawno ogłosił sukces testu swojego Impossible Whoppera i zdecydował się na oferowanie w całych Stanach Zjednoczonych.
Na razie nie jest wiadome, czy McDonald’s rozszerzy swoją wegańską ofertę na inne kraje. Koncern nie tylko rywalizuje o względy (i kieszenie) zmieniających się konsumentów, ale także jest w trakcie realizacji strategii upraszczania swojego menu, które w ostatnich latach dość wyraźnie się rozrosło, zwiększając komplikację procesu przygotowywania posiłków. Jednak wszędzie tam, gdzie jest popyt, wegańskie posiłki pojawiają się również w lokalach McDonald’s, nawet jeżeli zdarzają się przy tym falstarty, jak w Wielkiej Brytanii.
Cena kanapki Big Vegan TS może się różnić w zależności od lokalu, ale wynosi około 3,7 euro bez zestawu i około 7 euro w zestawie.